picsart_1478893907774

آیا شما می توانید متابولیسم بدن خود را بهتر کنید؟سوخت و ساز بدن براساس سرعت بدن است اما به چیزهای دیگری هم بستگی دارد.
برخی افراد به طور ارثی سوخت و ساز سریع تری دارند.مردان تمایل به سوزاندن کالری بیشتری نسبت به زنان دارند. اگرچه شما می توانید براساس سن، جنس و یا ژنتیک آن را کنترل کنید.

آیا شما می توانید متابولیسم بدن خود را بهتر کنید؟سوخت و ساز بدن براساس سرعت بدن است اما به چیزهای دیگری هم بستگی دارد.
برخی افراد به طور ارثی سوخت و ساز سریع تری دارند.مردان تمایل به سوزاندن کالری بیشتری نسبت به زنان دارند. اگرچه شما می توانید براساس سن، جنس و یا ژنتیک آن را کنترل کنید. ولی راه های دیگری نیز برای سوخت و ساز وجود دارند که ما در اینجا به 10 مورد اشاره می کنیم:
ساخت عضله:
هرچه عضله های بدن در اثر تمرینات قدرتی قوی تر شوند، بدن فعال تر و در نتیجه متابولیسم افزایش می یابد.
ایروبیک:
ورزش ایروبیک و شدت بالای آن می تواند میزان زیادی کالری مصرف کنند.
آب خوردن:
بدن برای پردازش کالری به آب نیاز دارد و اگر بدن دچار کم آبی شود، سوخت و ساز آن هم کم می شود. برای تامین آب می توان از میوه ها و سبزیجات طبیعی که حاوی آب هستند استفاده کرد.
نوشیدنی های انرژی زا:
برخی از مواد انرژی زا در نوشابه و کافئین می تواند به سوخت وساز بدن کمک کند ولی باعث مشکلاتی از قبیل فشار خون بالا، اضطراب و مسائل کم خوابی می شوند.
خوراکی مختصر و زیرکی:
سریع خوردن و کم خوردن باعث کاهش کالری و افزایش متابولیسم بدن می شود.
ادویه در غذا:
غذاهای تند و طبیعی مانند فلفل قرمز می تواند به شما در این راه کمک کند.
مصرف متعادل پروتئین:
بدن با پروتئین به جای چربی و کربوهیدرات قدرت بیشتری برای سوخت و ساز پیدا می کند. غذاهای شامل گوشت بدون چربی، بوقلمون، ماهی، مرغ، لوبیا، آجیل و لبنیات کم چرب منابع خوب پروتئین هستند.
قهوه سیاه:
کافئین قهوه در حد اعتدال می تواند باعث خستگی کمتر و افرایش استقامت در نتیجه افزایش میزان سوخت و ساز می شود.
چای سبز:
چای سبز با مزایای ترکیبی کافئین و کاتچین باعث افزایش سوزاندن کالری و چربی بدن می شود.
جلوگیری از رژیم های تخریب کننده:
بعضی از رژیم های غذایی باعث ضعیف شدن عضلات و در نتیجه باعث کاهش سوخت و ساز بدن می شوند.

در این باره بیشتر بخوانید: 7 روش برای افزایش متابولیسم بدن

ارسال شده در 21 آبان 1395 توسط آقای جوانبخت با موضوع پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • دور زدن افسردگی با این روش ها
  • مراقبت های لازم برای فعالیت ورزشی در هوای سرد
  • صاف شدن شکم با برخی تمرینات ورزشی
  • 10 فایده روغن جوجوبا برای پوست و مو
  • سرکه سیب سم زدایی بی نظیر
  • باورهای غلط و نادرست درباره ی کرم ضد آفتاب
  • حوله و مراقبت های مهم از آن
  • در زمان پیری چگونه شکم خود را کوچک کنیم
  • به رنگ غذا های خود نیز توجه داشته باشید
  • تصاویر دستگاه رادیوگرافی پرتابل
  • احساس تهوع در ماشین و درمان آن
  • برای جوانتر به نظر رسیدن این شیوه ها کار آمد هستند
  • حس پدرانه و تاثیرات آن روی زندگی مردان
  • کوتاه کردن موهای نوزاد چگونه باید باشد
  • تاثیرات هوش والدین برای اطفال
  • محبوبترین ها

  • به فعالیتهای کودکتان سامان دهید
  • سردرد اطفال و این روش های درمانی
  • تخریب کننده های یادگیری کودک
  • ویژگی های درمانی مختلف اسیدهای چرب
  • درباره بلوغ زودرس بیشتر بدانید
  • درمان های خانگی نامناسب برای خردسالان
  • خورد و خوراک اطفال تا سه سالگی
  • حتما برای کودکتان کلاه ایمنی تهیه کنید
  • دانستنی هایی درباره سندرم دان
  • دانستنی هایی در مورد رشد شیرخواران (1)
  • ایده های جالب برای ثبت تصویر از نوزاد
  • چطوری بچه ها بوسیله تبلت هوششان زیاد میشود؟
  • مادر و کودک و دلبستگی هایشان به همدیگر
  • خشونت در خانه
  • خلاقانه ترین هدایا برای کودکان 1 تا 5 سال
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است