دکتر خرازی
دکتر محمدرضا خرازی
جراحی زیبایی
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی
دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر احمدی لاریجانی/ساختمان پزشکان
دکتر احمدی لاریجانی
دندان پزشک
دندانپزشکی هیراد/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی هیراد
ارائه کلیه خدمات دندانپزشکی(ایمپلنت، لمینیت،عصب‌کشی و....)
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
نارمک/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی نارمک
متخصص کامپوزیت زیبایی
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر خرازی
دکتر محمدرضا خرازی
جراحی زیبایی
دکتر احمدی لاریجانی/ساختمان پزشکان
دکتر احمدی لاریجانی
دندان پزشک
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دندانپزشکی هیراد/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی هیراد
ارائه کلیه خدمات دندانپزشکی(ایمپلنت، لمینیت،عصب‌کشی و....)
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک
دکتر فراهانی/ ساختمان پزشکان
دکتر مهدی فراهانی
متخصص جراحی
نارمک/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی نارمک
متخصص کامپوزیت زیبایی
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

رقص را میتوان جزء ورزش های هوازی و بسیار پرتحرک نام برد که باعث می شود چربی های اضافه بسوزد. رقص، فواید زیادی دارد چه از نظر روحی و چه از نظر جسمی. در این مقاله به بررسی این فواید پرداخته و ارتباط رقص را با لاغری و کاهش وزن بررسی خواهیم کرد. با دکتر سلام همراه باشید.

شاید تصور شما از لاغری و داشتن یک اندام متناسب و زیبا تنها به گرفتن رژیم‌های سخت و برنامه‌ریزی شده بازگردد اما وجود دارد روش‌هایی که بتوان بدون گرفتن رژیم غذایی و با بالا بردن فعالیت‌های فیزیکی روزانه بتوان به آن اندامی که همیشه در آرزوی داشتنش بوده‌ایم دست یابیم. رقص یکی از این روش‌هاست که اکر به طور مداوم انجام شود می‌توان به عنوان یک ورزش مناسب با کالری سوزی بالا به آن نگاه کرد. این روزها در باشگاه‌های تناسب اندام انواع رقص مثل رقص زومبا طرفداران بسیاری پیدا کرده است. در ادامه به بررسی ارتباط بین رقص و کاهش وزن خواهیم پرداخت.

ارتباط میان رقص و کاهش وزن

بین رقص و کاهش وزن ارتباط مستقیمی وجود دارد. رقصیدن یکی از دلایلی است که چرا ما می‌گوییم ورزش کردن می‌تواند باحال هم باشد! بهترین بخش این گزینه، تنوعی است که پیش روی شماست. برخی از رقص‌های محبوب که باعث خواهد شد وزنتان نیز کاهش پیدا کند، رقص عربی، هیپ هاپ، سالسا، زومبا، آفریقایی و هندی است. این‌ها نه تنها باعث خواهند شد بدنی متناسب پیدا کنید، بلکه یک سرگرمی جدید را خواهید آموخت. ﻣﺘﺨﺼﺼﯿﻦ ﭘﯿﺸﻨﮫﺎد ﻣﯽ‌ﮐﻨﻨﺪ ﮐﻪ ھﺮ ﮐﺲ ﺣﺪاﻗﻞ ﭘﻨﺞ ﺑﺎر در ھﻔﺘﻪ، ﺑﻪ ﻣﺪت ٣٠ دﻗﯿﻘﻪ در ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ‌ھﺎی ﻓﯿﺰﯾﮑﯽ ﺑﺎ ﺷﺪت ﻣﺘﻮﺳﻂ ﺷﺮﮐﺖ ﮐﻨﻨﺪ.

اﯾﻦ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ‌ھﺎ ﺿﺮﺑﺎن ﻗﻠﺐ و ﺗﻨﻔﺲ ﺷﻤﺎ را اﻓﺰاﯾﺶ داده و ﺷﻤﺎ را ﮔﺮم میﮐﻨﺪ. ﻻزم ﻧﯿﺴﺖ ﺣﺘﻤﺎ ﺑﻪ ﻧﻔﺲ ﻧﻔﺲ زدن ﺑﯿﻔﺘﯿﺪ و ﺷُﺮ و ﺷُﺮ ﻋﺮق ﺑﺮﯾﺰﯾﺪ. ھﻤﯿﻦ ﮐﻪ ﺑﺘﻮاﻧﯿﺪ ٣٠ دﻗﯿﻘﻪ اﯾﻦ ﺣﺮﮐﺎت را اداﻣﻪ دھﯿﺪ ﮐﺎﻓﯽ اﺳﺖ. و ﺟﺎﻟﺐ اﺳﺖ ﺑﺪاﻧﯿﺪ ﮐﻪ رﻗﺺ ﻧﯿﺰ میﺗﻮاﻧﺪ ﺟﺰیی از اﯾﻦ ﻓﻌﺎﻟﯿت‌ھﺎی ﻓﯿﺰﯾﮑﯽ ﺑﺎﺷﺪ. اﮐﺜﺮ ﺳﺒﮏھﺎی رﻗﺺ، ﺣﺘﯽ ﻧﻮع آرام آن (واﻟﺲ)، ﺷﺪﺗﯽ ﺗﻘﺮﯾﺒﺎ ﺑﺮاﺑﺮ ﺑﺎ ٣ ﻣﺎﯾﻞ در ﺳﺎﻋﺖ ﭘﯿﺎده‌روی ﻣﺘﻮﺳﻂ دارد. رقصیدن به منظور کاهش وزن کار سختی نیست تنها باید ۳ روز در هفته هر بار به مدت نیم ساعت به سرعت و شدت و پرانرژی برقصید. در این صورت می‌توانید روی سوزاندن کالری به میزان کافی با رقصیدن حساب کنید.

فواید رقص برای سلامتی چیست؟

علاوه بر کاهش وزن با رقصیدن فواید دیگری عاید سلامت جسمی و روح می‌شود. این فواید عبارتند از:

1- پبشگیری از سرطان

رﻗﺼﯿﺪن ﺑﻪ ﻃﻮر ﻣﺪاوم، ﺧﻄﺮ اﺑﺘﻼ ﺑﻪ ﺑﯿﻤﺎری‌ھﺎی ﻗﻠﺒﯽ-ﻋﺮوﻗﯽ، ﻓﺸﺎر ﺧﻮن ﺑﺎﻻ، دﯾﺎﺑﺖ ﻧﻮع دوم و ﺳﺮﻃﺎن را ﮐﺎھﺶ ﻣﯽ‌دھﺪ.

2- پیشگیری از پوکی استخوان

رﻗﺼﯿﺪن اﺣﺘﻤﺎل اﺑﺘﻼ ﺑﻪ ﭘﻮﮐﯽ اﺳﺘﺨﻮان را ﮐﺎھﺶ ﻣﯽ‌دھﺪ، ﺑﻪ اﯾﻦ دﻟﯿﻞ ﮐﻪ ﮔﺎم‌ھﺎی رﻗﺺ ﺑﺮ اﺳﺘﺨﻮان‌ھﺎ ﻓﺸﺎری وارد ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ ﮐﻪ ﮐﻤﮏ ﻣﯽﮐﻨﺪ ﺗﺎ ﻣﺴﺘﺤﮑﻢ و ﻣﺘﺮاﮐﻢ ﺑﻤﺎﻧﻨﺪ. ھﺮﭼﻪ اﺳﺘﺨﻮان‌ھﺎی ﺷﻤﺎ ﻣﺘﺮاﮐﻢﺗﺮ ﺑﺎﺷﻨﺪ، اﺳﺘﺤﮑﺎم ﺑﯿﺸﺘﺮی ﺧﻮاھﻨﺪ داﺷﺖ و در ﻣﻮاﻗﻊ اﻓﺘﺎدن ﯾﺎ زﻣﯿﻦ ﺧﻮردن ﮐﻤﺘﺮ دﭼﺎر ﺷﮑﺴﺘﮕﯽ ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ.

3- افزایش قدرت بدنی

ﺟﻨﺐ و ﺟﻮش رﻗﺺ ﻓﺮد را ﺑﻪ ﺗﮑﺎﭘﻮ ﻣﯽ‌اﻧﺪازد و ﺣﻔﻆ ﺗﻌﺎدل و ھﻤﺎھﻨﮕﯽ ھﻨﮕﺎم رﻗﺺ، ﻗﺪرت ﺑﺪﻧﯽ او را اﻓﺰاﯾﺶ ﻣﯽدھﺪ.

4- بهبود عملکرد مغز و پیشگیری از آلزایمر

ورزش ﮔﺮدش ﺧﻮن را اﻓﺰاﯾﺶ ﻣﯽدھﺪ و ﺑﻪ اﯾﻦ ﺗﺮﺗﯿﺐ اﮐﺴﯿﮋن راﺣﺖﺗﺮ و ﺳریع‌تر ﺑﻪ ﻣﻐﺰ ﻣﯽرﺳﺪ. ھﻤﭽﻨﯿﻦ ﯾﺎدﮔﯿﺮی ﺣﺮﮐﺎت ﻣﺨﺘﻠﻒ و ﮔﺎم‌ھﺎی دﺷﻮار رﻗﺺ، ﺑﺎﻋﺚ ﻣﯽﺷﻮد ذھﻦ ﻧﯿﺰ ﺑﻪ ﺗﮑﺎﭘﻮ ﺑﯿﻔﺘﺪ. ﻣﺤﻘﻘﯿﻦ درﯾﺎﻓﺘﻪاﻧﺪ ﮐﻪ رﻗﺺ از ﺑﺮوز ﺑﯿﻤﺎری آﻟﺰاﯾﻤﺮ و ﺟﻨﻮن ﺟﻠﻮﮔﯿﺮی ﻣﯽﮐﻨﺪ. ورزش ﻧﻪ ﺗﻨﮫﺎ زوال ﻣﻐﺰ را ﮐﻨﺪﺗﺮ ﻣﯽﮐﻨﺪ، ﺑﻠﮑﻪ ﻗﺪرت ﻣﻐﺰ را ﻧﯿﺰ اﻓﺰاﯾﺶ ﻣﯽدھﺪ.

5- پیشگیری از افسردگی

ھﻨﮕﺎم رﻗﺺ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ذھنﺗﺎن را ﺑﻪ ھﺮ ﮐﺠﺎ ﮐﻪ دوﺳﺖ دارﯾﺪ ﭘﺮواز دھﯿﺪ و ﺑﻪ آراﻣﺶ دروﻧﯽ ﺑﺮﺳﯿﺪ. ﻣﺤﻘﻘﯿﻦ درﯾﺎﻓﺘﻪاﻧﺪ ﮐﻪ رﻗﺼﯿﺪن ﻣﺪاوم، از ﺑﺮوز ﺑﯿﻤﺎری‌ھﺎی رواﻧﯽ ﻣﺜﻞ اﻓﺴﺮدﮔﯽ ﺟﻠﻮﮔﯿﺮی ﺑﻪ ﻋﻤﻞ ﻣﯽآورد.

با رقصیدن چه میزان کالری می‌سوزانید؟

میزان سوزاندن کالری در رقص بستگی به وزن شما دارد. براساس تحقیقات دانشگاه هاروارد، یک شخص با وزن نزدیک به ۶۰ کیلوگرم، ۹۰ کالری در ۳۰ دقیقه رقص آرام، ۱۶۵ کالری در رقص متوسط و ۱۸۰ کالری در رقص با سرعت می‌سوزاند. اگر وزن شخص نزدیک به ۷۵ کیلو باشد در رقص آرام ۱۱۲ کالری در رقص آرام، ۲۰۵ کالری در رقص متوسط و ۲۲۳ کالری در رقص تند می‌سوزاند. به همین ترتیب اگر شخص نزدیک به ۹۰ کیلو وزن داشته باشد، بین ۱۳۳ تا ۲۶۶ کالری در رقصی ملایم رو به تند در نیم ساعت می‌سوزاند.

توجه داشته باشید که بالا بردن ضربان قلب در حین ورزش کردن اصلی‌ترین کلید برای سوزاندن کالری و کاهش وزن است. بعضی از رقص‌ها شاید سرگرم کننده و مهیج باشند اما اگر هدف شما سوزاندن کالری و کاهش وزن باشد، برای شما کافی نیست. بنابراین تمرین نامنظم و آرام به شما در این زمینه هیچ کمکی نخواهد کرد. پس برای نتیجه‌گیری بهتر از رقص برای سوزاندن کالری آن را با تلاش و تمرکز کافی دنبال کنید.

ستاره

5 1000
ارسال شده در 17 خرداد 1396 توسط با موضوع ورزش و سلامتی
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام (NEW) است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی