مشاوره زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر کمالی
دکتر کمالی
پوست مو و زیبایی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت

آیا رژیم غذایی مدیریت استرس وجود دارد؟

استرس : چیزی که همه ی ما داریم و چگونگی برخورد با آن می تواند تفاوت ها را ایجاد کند. مدیریت استرس می تواند یک ابزار قدرتمند برای سلامتی باشد، زیرا استرس بیش از حد برای شما بد است. استراتژی های زیادی وجود دارد و یکی از آنها چیزهایی هستند که می خورید. در ادامه با دکتر سلام همراه باشید تا بیاموزید چگونه یک رژیم غذایی مدیریت استرس می تواند به شما کمک کند.

رژیم غذایی مدیریت استرس,رژیم میدیریت استرس,رژیم برای مدیریت استرس

غذاهای کاهش دهنده استرس چگونه کار می کنند ؟

غذاها می توانند به چندین روش کمک کنند. غذاهای ساده مانند یک کاسه بلغور جو دوسر باعث افزایش سطح سروتونین، یک هورمون شیمیایی آرام کننده مغز و شادی آور می شود.سایر غذاها می توانند باعث کاهش سطوح هورمون های استرس یعنی کورتیزول و آدرنالین شوند. یک رژیم غذایی سالم می تواند تاثیرات استرس را با حمایت از سیستم ایمنی بدن و کاهش فشار خون کنترل کند. آیا می دانید کدام غذاها کاهش دهنده استرس هستند ؟

کربوهیدرات پیچیده

رژیم غذایی مدیریت استرس,رژیم میدیریت استرس,رژیم برای مدیریت استرس

تمام کربوهیدرات ها، مغز را به سوی تولید بیشتر سروتونین هدایت می کنند. برای تولید پی در پی این هورمون شیمیایی مفید، بهترین راه خوردن کربوهیدرات های پیچیده است که هضم آنها زمان بر می باشد. انتخاب های خوب شامل نان، پاستا ها و غلات صبحانه، از جمله بلغور جو دوسر است. کربوهیدرات های پیچیده همچنین می توانند به شما کمک کنند تا با تنظیم میزان قند خون به احساس تعادل دست پیدا کنید.

کربوهیدرات ساده

رژیم غذایی مدیریت استرس,رژیم میدیریت استرس,رژیم برای مدیریت استرس

متخصصین تغذیه معمولا کربوهیدرات های ساده که حاوی شیرینی و نوشیدنی های گازدار هستند را توصیه می کنند. اما جالب توجه است که کربوهیدرات های ساده هضم آسانی داشته و منجر به قطع تولید سروتونین در بدن می شوند و تولید آن در بدن چندان طول نمی کشد. گزینه های بهتری وجود دارد، بنابراین این کاهش دهنده های استرس را جزو عادات غذایی خود نکنید.

پرتقال

رژیم غذایی مدیریت استرس,رژیم میدیریت استرس,رژیم برای مدیریت استرس

پرتقال ها غنی از ویتامین C هستند. مطالعات نشان می دهد این ویتامین می تواند سطح هورمون های استرس را کاهش دهد و سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. در یک مطالعه افراد مبتلا به فشار خون بالا ، زمانی که از ویتامین C قبل از انجام کارهای استرس زا استفاده کره اند، سطح کورتیزول و فشار خون سریع تر به حالت نرمال خود بازگشته است.

اسفناج

رژیم غذایی مدیریت استرس,رژیم میدیریت استرس,رژیم برای مدیریت استرس

مصرف منیزیم خیلی کم، ممکن است باعث سردرد و خستگی شود و اثرات استرس را تسریع کند. یک فنجان اسفناج به شما کمک می کند تا منیزیم بدن خود را بالا نگه دارید. اسفناج دوست ندارید؟ سایر سبزیجات برگ سبز منابع غنی از منیزیم هستند. همچنین می توانید از سویای پخته شده و فیله ماهی سالمون نیز استفاده کنید زیرا غنی از منیزیم هستند.

ماهی چرب

رژیم غذایی مدیریت استرس,رژیم میدیریت استرس,رژیم برای مدیریت استرس

برای اینکه استرس خود را کنترل کنید، از ماهی های چرب طبیعی استفاده کنید. اسیدهای چرب امگا 3 که در ماهی هایی مانند ماهی سالمون و ماهی تن یافت می شود ، می توانند مانع از ترشح هورمون های استرس و از بیماری های قلبی ، افسردگی و سندرم پیش از قاعدگی جلوگیری کنند. برای بهترین نتیجه، حداقل دو بار در هفته و حداقل 3.5 اونس ماهی چرب مصرف کنید.

چای قرمز

رژیم غذایی مدیریت استرس,رژیم میدیریت استرس,رژیم برای مدیریت استرس

نوشیدن چای قرمز ممکن است به شما کمک کند تا سریعتر وقایع استرس زا را پشت سر بگذارید. در یک مطالعه، افرادی که 4 فنجان چای روزانه به مدت 6 هفته مصرف کردند با افرادی که نوشیدنی دیگری مصرف کردند، مقایسه شد. مصرف کنندگان چای احساس آرامش و سطوح پایین تر هورمون استرس کورتیزول را بعد از شرایط استرس زا گزارش کردند.

پسته

رژیم غذایی مدیریت استرس,رژیم میدیریت استرس,رژیم برای مدیریت استرس

پسته همانند سایر آجیل ها و دانه ها منبع خوبی از چربی های سالم است. خوردن تعدادی پسته ، گردو یا بادام به صورت روزانه در کاهش سطح کلسترول ، کاهش التهاب شریان های قلبی و کاهش احتمال ابتلا به دیابت موثر و مفید است. همچنین از شما در برابر اثرات استرس محافظت می کند ؛ با این وجود بیش از حد مصرف نکنید چرا که آجیل ها غنی از کالری هستند.

آووکادو

رژیم غذایی مدیریت استرس,رژیم میدیریت استرس,رژیم برای مدیریت استرس

یکی از بهترین راه های کاهش فشار خون بالا این است که پتاسیم را به میزان کافی دریافت کنید و نیمی از آووکادو پتاسیم بیشتری نسبت به یک موز متوسط دارد. با این حال آووکادو دارای چربی و کالری فراوان است، بنابراین به اندازه مصرف کنید.

بادام

رژیم غذایی مدیریت استرس,رژیم میدیریت استرس,رژیم برای مدیریت استرس

بادام غنی از ویتامین های مفید است : ویتامین E برای تقویت سیستم ایمنی و همچنین ویتامین های B که ممکن است در هنگام بروز استرس یا افسردگی شما را قوی تر کنند. برای دستیابی به فواید بادام ، یک چهارم فنجان روزانه میل کنید.

سبزیجات خام

رژیم غذایی مدیریت استرس,رژیم میدیریت استرس,رژیم برای مدیریت استرس

سبزیجات خام از طریق یک روش صرفاً مکانیکی می تواند به کاهش استرس کمک کند. جویدن کرفس یا هویج می تواند با آزاد کردن استرس از طریق فشار آوردن بر روی فک آزاد شود و این می تواند استرس را کاهش دهد.

خوراکی قبل خواب

رژیم غذایی مدیریت استرس,رژیم میدیریت استرس,رژیم برای مدیریت استرس

کربوهیدرات ها در زمان خواب می توانند سروتونین های شیمیایی مغز را افزایش داده و به شما در خواب بهتر کمک کنند. از آنجا که وعده های غذایی سنگین قبل از خواب می تواند سوزش معده را تحریک کند ، سعی کنید شام سبک تری بخورید.

شیر

رژیم غذایی مدیریت استرس,رژیم میدیریت استرس,رژیم برای مدیریت استرس

یکی دیگر از کاهش دهنده های استرس قبل از خواب ، یک لیوان شیر گرم است. تحقیقات نشان می دهد که کلسیم موجب کاهش اضطراب و تغییرات خلقی مرتبط با سندرم پیش از قاعدگی ( PMS ) می شود. متخصصان تغذیه به طور معمول شیر کم چرب را توصیه می کنند.

مکمل های گیاهی

رژیم غذایی مدیریت استرس,رژیم میدیریت استرس,رژیم برای مدیریت استرس

مکمل های گیاهی زیادی وجود دارد که ادعا می کنند با استرس مقابله می کنند. یکی از بهترین مطالعات انجام شده نشان داده است که مکمل های گیاهی برای افرادی که افسردگی خفیف تا متوسط دارند، مناسب است. اگر چه تحقیقات بیشتری لازم است اما به نظر می رسد علائم اضطراب و سندرم پیش از قاعدگی را نیز کاهش می دهد. درباره هر مکملی که می گیرید با پزشک خود صحبت کنید تا احتمال هرگونه تداخلی بررسی شود.

مطالعه کنید : 90 گیاه دارویی و ادویه بی نظیر برای سلامتی و تندرستی

کاهش استرس با ورزش

رژیم غذایی مدیریت استرس,رژیم میدیریت استرس,رژیم برای مدیریت استرس

علاوه بر تغییر رژیم غذایی ، یکی از بهترین راه های از بین بردن استرس، ورزش کردن است. ورزش های هوازی نظیر ایروبیک موجب افزایش جریان اکسیژن می شود و بدن شما هورمونی به نام اندروفین تولید می کند که احساس خوبی به شما دست می دهد. سه تا چهار بار در هفته تمرین هوازی داشته باشید.

5 1000
ارسال شده در 10 دی 1396 توسط با موضوع تغذیه , مطالب ویژه
[bws_google_captcha]

تایید کنید که ربات نیستید !!!

پیشنهاد سردبیر

  • آیا کلسترول خوب تأثیری در بیماری های قلبی دارد؟
  • راه های توسعه اورژانس به منظور خدمت رسانی بهتر
  • افراد بی تحرک و احتمال سکته قلبی
  • افزایش عمر با این روش
  • میزان هورمون رشد و تستوسترون را چگونه به صورت طبیعی بالا ببریم
  • نزدیک تر شدن به پیری با سیگار
  • راهکارهایی برای برطرف کردن حالت تهوع
  • ضد عرق طبیعی
  • محبوبترین ها

  • فصل سرما و اگزما
  • 3 ماسک شگفت انگیز برای درمان آکنه
  • مطالب اینترنتی راجع به پوست و مو
  • چطوری انواع گوناگون بافت مو را یاد بگیریم
  • در دروان بارداری زیباترین زن باردار باشید!
  • از فوايد ريش گذاشتن برای سلامتی تان بدانید
  • برای ریزش مو به روش سنتی اقدام کنید
  • چگونه از سرکه سیب برای از بین بردن زگیل استفاده کنیم؟
  • رپورتاژ

  • کلینیک دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی رویال
  • با قطره های گیاهی الیس بیشتر آشنا شوید
  • بهترین راه حل برای افراد پرمشغله جهت تناسب اندام
  • محصولات طبیعی و موثر برای بهبود کیفیت سطح زندگی
  • جراحی لیفت ابرو دکتر نداف کرمانی
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x