دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر محمد سعیدی
دکتر محمد سعیدی
متخصص بیماریهای پوست ،مو ،زیبایی و لیزر درمانی
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر منوچهر شهسواری
دکتر منوچهر شهسواری
فوق‌تخصص فلوشیپ لیزر
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک
کلینیک امرو
کلینیک اُمرو
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و بینی
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر محسن حسن‌زاده
دکتر محسن حسن‌زاده
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک
کلینیک مدیسا/ ساختمان پزشکان
کلینیک مدیسا
پیکرتراشی
کلینیک آلما/ ساختمان پزشکان
کلینیک دندان پزشکی آلما
کلینیک تخصصی دندان پزشکی
دکتر ابوالفضل صالح‌راد
دکتر ابوالفضل صالح‌راد
متخصص گوش،حلق و بینی
کلینیک ساج
کلینیک ساج
متخصص زنان و زایمان
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
کلینیک امرو
کلینیک اُمرو
فوق‌تخصص کاشت مو و ابرو
کلینیک آلما/ ساختمان پزشکان
کلینیک دندان پزشکی آلما
کلینیک تخصصی دندان پزشکی
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
کلینیک امرو
کلینیک اُمرو
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و بینی
دکتر ابوالفضل صالح‌راد
دکتر ابوالفضل صالح‌راد
متخصص گوش،حلق و بینی
گلدن رویال
گلدن رویال
پوست، لیزر و زیبایی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
کلینیک مدیسا/ ساختمان پزشکان
کلینیک مدیسا
پیکرتراشی
کلینیک ساج
کلینیک ساج
متخصص زنان و زایمان
دکتر منوچهر شهسواری
دکتر منوچهر شهسواری
فوق‌تخصص فلوشیپ لیزر
دکتر محمد سعیدی
دکتر محمد سعیدی
متخصص بیماریهای پوست ،مو ،زیبایی و لیزر درمانی
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
کلینیک دندان پزشکی دکتر مرضیه مظفری/ ساختمان پزشکان
دکتر مرضیه مظفری
دندان پزشک ( ونیر کامپوزیت، لمینیت سرامیکی، روکش های تمام سرامیکی و ...)
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک
کلینیک امرو
کلینیک اُمرو
فوق‌تخصص کاشت مو و ابرو
دکتر محسن حسن‌زاده
دکتر محسن حسن‌زاده
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو

848897_789

بعد از زایمان چه تغییراتی در روابط زناشویی ما پدید می آید چه روش ها و نکاتی را باید مدنظر داشته باشیم تا بتوانیم با وجود فرزند به رابطه زناشویی مان لطمه ای وارد نشود

بعد از ایمان تا مدتی بدن شما به دلیل تغییرات ایجاد شده در خواب و استراحت و تغذیه به دلیل حساسیت مراقبت از نوزاد دچار خستگی مفرط می شود که باید برای پیشگیری از عوارض این خستگی بعد از زایمان و بارداری زود وارد عمل شوید.

اولین هفته ها پس از تولد فرزند شما با یکی از مهم ترین چالش های زندگی تان روبه رو می شوید. خستگی دائمی، کمبود خواب و استراحت باعث می شود آنطور که دلتان می خواهد از لحظه های ناب حضور فرزندتان لذت نبرید. چطور می شود با این خستگی و تنش کنار بیایید و از بودن با فرزندتان بیشترین لذت را ببرید؟

روزهای پس از تولد نوزاد ویژه، متفاوت و همراه با تغییر مهم و جدی در زندگی زناشویی تان است. این روزها فوق العاده و خاص هستند اما کمتر پدر و مادری است که بتواند ادعا کند با کمبود خواب و مراقبت دائمی از فرزندش کنار آمده است و هیچ مشکلی با آن ندارد و یا توانایی هایش محدود نشده است. برای اینکه بتوانید از این تجربه تازه بیشترین بهره را ببرید و با خستگی کنار بیایید این چند نکته را بخوانید.‏

هر روز را با انرژی شروع کنید
چطور ممکن است با وجود شب بیداری و خستگی روزتان را با انرژی شروع کنید؟ این پیشنهاد برایتان عجیب است اما منظوراین است که صبح ها قبل از شروع هر فعالیتی یک دوش سریع بگیرید. آب به شما احساس آرامش می دهد. اگر بتوانید کمی در آب بنشینید در کم شدن احساس خستگی بسیار موثرتر است. با این حال یک دوش سریع هم جوابگوی خوبی به فشارهای شبانه است.‏

دیدارها را محدود کنید
با اینکه بچه تازه برای همه اطرافینتان جالب و دیدنی است و شما هم از این تجربه تازه خوشحال هستید و می خواهید فرزندتان رابه دیگران نشان بدهید اما اگر واقعا خسته هستید بخشی از بازدیدهای روزانه و مهمانی ها و دیدارها را محدود کنید.

همچنین می توانید این مهمانی ها را طوری مدیریت کنید که در زمان مشخص و معینی باشند. در این صورت انرژی بیشتری برای استراحت و مراقبت از خودتان ذخیره می کنید. بدون تعارف به دیگران بگویید که خسته هستید و از پس مهمانی و پذیرایی بر نمی آیید و یا نیاز به استراحت دارید. دوستان و اعضای خانواده هم باید متوجه شوند که شما برای بازگشت به زندگی عادی و روزمره نیاز به زمان دارید. این مساله را گاهی لازم است خودتان به اطرافیان گوشزد کنید.‏

درخواست کمک
درخواست و پذیرش کمک از دیگران برای بسیاری از پدر و مادرها کار ساده ای نیست. به ویژه برای کسانی که زندگی قاعده مند و مستقلی داشته اند؛ درخواست کمک از دیگران در واقع یک نوع ساختار شکنی به حساب می آید. چیزی که باید بدانید این است که این خستگی و فشار همیشگی نیست. بالاخره این هفته ها هم می گذرد و زندگی تان شکل و قاعده دلخواهتان را پیدا می کند. مغرور نباشید و اگر کاری از دست کسی بر می آید از درخواست کمک امتناع نکنید.

یک دوست عزیز یا یکی از والدین خودتان می تواند در مراقبت و نگهداری از کودک به شما کمک کند. کمتر کسی است که واقعا برایش امکان داشته باشد و درخواستتان را رد کند. همین کمک های ساده برای شما فرصتی برای خوابیدن، استراحت و پرداختن به نیازهای خودتان را فراهم می کند. البته واقعا در گرفتن کمک از دیگران هوشمندانه عمل کنید. چون گاهی یک نفر را به خانه می آورید تا همراهی تان کند اما بعد متوجه می شوید که در حال ارائه خدمات به او هم هستید. از کسی کمک بخواهید که می دانید اهل حمایت و کمک و همراهی است. ممکن است یک دوست بهتر از مادرتان در این شرایط کمک و همراه باشد.‏

این بچه دونفر است
سوال اساسی این است که چه کسی بیشترین تلاش را برای نگهداری از فرزند می کند در حالی که این فرزند دو نفر است؟ صرف نظر از اینکه مرد در ماه های اول در خارج از خانه کار می کند باید این نکته را در نظر بگیرد به همان اندازه زنی که به تازگی زایمان کرده نیاز به مراقبت و توجه دارد. اصلا اینطور نیست که بخواهید با این ادعا که در طول روز مشغول کار هستید و مادر وظیفه نگهداری از فرزند را دارد همسرتان را با بچه رها کنید.

یک راه مهم و درست برای اینکه هردوی شما از حضور فرزند تازه خوشحال باشید و از تغییرات تازه لذت ببرید این است که مسئولیت تان را بپذیرید. اگر همسرتان شب ها به بچه شیر می دهد شما پوشک را عوض کنید. اگر یک نفر بچه را به حمام می برد دیگری باید لباس هایش را آماده کند. شام را با هم آماده کنید و برای اینکه هیچ کس خسته نشود شب بیداری ها را با هم تقسیم کنید. در عین حال یاد بگیرید بدون انتقاد به عملکرد دیگری، حامی و همراه باشید. تا جایی که می شود به نیازهای هم آگاهانه واکنش نشان بدهید و این نکته را به خودتان یادآوری کنید که این فرزند دونفر است.‏

راه حل مشکل بی خوابی بعد از زایمان

یک چرت نیمروزی نیاز شماست
هیچ نوزادی نیست که تمام شبانه روز بیدار بماند. بیشتر نوزادان ساعت های زیادی از شبانه روز را خواب هستند. این فرصت مناسبی است که شما هم بیشتر استراحت کنید. خیلی از والدین می گویند وقتی نوزادشان خواب است تازه می توانند به کارهای عقب افتاده برسند. درست است که شما باید به کارهای دیگر برسید اما کمی استراحت یا یک چرت نیم روزی۲۰ دقیقه ای هیچ تاثیر بدی در روند انجام کارهایتان نمی گذارد و چه بسا به شما انرژی و توان بیشتری برای ادامه روز بدهد. علاوه بر این خوب است که برداشت تان را از مراقبت کمی تغییر بدهید. حتی زمانی که به بچه شیر می دهید و یا او را در آغوش گرفته اید تا بخوابد نیز فرصتی برای استراحت شماست. اگر بچه بی قراری و گریه نمی کند و شما نشسته اید واو را می خوابانید این را فرصتی برای استراحت خودتان بدانید.‏

ایده آل را رها کنید
اگر همیشه زندگی تان روی اصول و برنامه پیش می رفته، همیشه همه چیز مرتب بوده، خانه و غذایتان به راه بوده و می توانستید بین چندین کار به راحتی تعادل برقرار کنید نباید چنین انتظاری را در شرایط تازه نیز داشته باشید. البته حتی وقتی کودکتان بیمار و نیازمند مراقبت های ویژه نیست شما می توانید در یک برنامه قابل انعطاف بسیاری از امور زندگی تان را بدون مشکل پیش ببرید. این مساله به مهارت شما به کنترل شرایط نیز بر می گردد.

با این حال اگر نمی توانید مثل همیشه همه چیز را در نظم مورد علاقه خودتان نگه دارید اصلا مهم نیست و آن را جدی نگیرید. برای مدت کوتاهی شما ممکن است نتوانید با معیارهای مورد علاقه خودتان زندگی را اداره کنید. چیزی که مهم است مراقبت و نگهداری از کودکی است که همه نیازهایش معطوف به شماست. همین که بتوانید بهترین مراقبت را از کودکتان بکنید و بقیه چیزها را در درجه دوم اهمیت قرار بدهید باعث می شود کمتر دچار فشار و خستگی شوید.‏

از سویی شاید برایتان افسرده کننده و ناامید کننده به نظر برسد که چطور قبل از این می توانستید کارهای مهم تری را پیش ببرید و حالا یک بچه توانایی هایتان را محدود کرده است. این طرز فکر افرادی است که ایده آل گرا هستند. اما این یک مقایسه اشتباه است. چون مساله اینجاست که تا پیش از این شما بر اساس برنامه ها و زمان بندیهای خودتان پیش می رفتید اما اکنون این یک کودک است که برنامه های شما را تعیین می کند. سهل گیر باشید و انتظارات تان را پایین بیاورید. اگر غذا به خوشمزگی همیشه نیست، خانه نظم ندارد و نمی توانید به برنامه مورد علاقه تان برسید اهمیتی ندارد چون این تغییر ات محدود و موقت هستند.

به مرور زمان همه چیز به شکل عادی بر می گردد و شما هم از شرایط تازه چیزهای تازه ای یاد خواهید گرفت. شب های بی خوابی حالا برای شما بسیار طولانی و ناتمام به نظر می رسند، اما بالاخره تمام می شوند و روزهایی در آینده به همین روزهای خستگی فکر خواهید کرد و با خودتان خواهید گفت که « ارزشش را داشت».‏

ارسال شده در 16 اردیبهشت 1395 توسط با موضوع جنسی , زنان و زایمان

پیشنهاد سردبیر

  • تفاوت بین روش های شفاف کردن دندان و جرم گیری آن
  • چگونه بعد از چهل سالگی از موهایمان مراقبت کنیم
  • هپاتیت و ایجاد آن
  • نحوه تمیز کردن و نگهداری تخم مرغ
  • علت وجود سرگیجه در سالمندان چیست؟
  • با کدام ویتامین ها گودی و تیرگی زیر چشم از بین می رود؟
  • ورزش ناشتا را جدی بگیرید!
  • آیا ماسک اکسیژن در سفرهای هوایی سلامتی شما را ضمانت می کند
  • محبوبترین ها

  • خبرنگار CNN مغز انسان خورد
  • تاثیر کپسول های بالون در کاهش وزن
  • زیکا دیگر مورد اضطراری برای بهداشت جهانی نیست
  • 20 برابر بودن ریسک معایب بعد از تولد با بیماری زیکا
  • مقابله با عوارض گرد و خاک با طب سنتی
  • مراقب هشدارهای لب کبود باشید
  • 227 نوزاد مبتلا به تیروئید در استان فارس شناسایی شدند
  • انگشتان پای زیبا و کوچک با جراحی!
  • رپورتاژ

  • توصیه‌هایی برای جلوگیری از پس دادن پوشک‌ چرا پوشک‌ها پس می‌دهند؟
  • مرکز تصویر برداری مهر ایرانیان
  • معرفی خدمات دکتر محمود ادیب
  • کلینیک ارتودنسی دکتر گوگانی
  • هر آنچه به دنبالش هستید در این کلینیک بیابید
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام) است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی