موضوعات

شاد بودن در دوران حاملگی

851903_885
روحیات زنان باردار در این دوران بسیار حساس می باشد و اکثر آن ها با افسردگی مواجه می شوند می خواهیم راه و روش شادزیستن را به آن ها آموزش دهیم

اگر مو به مو مجله‌‌ها را بررسی می‌‌کنید یا تلویزیون تماشا می‌‌کنید، حتما می‌‌دانید که زنان باردار تمایل دارند تا بد لباس بپوشند و بد اخلاق و بد خلق باشند. این حقیقت بارداری است، با وجودی که این دوره از زندگی چالش‌های ویژه خود را دارد، اما می‌‌تواند دوره‌ای سرشار از شادی و خرسندی نیز باشد.

این احساس می‌‌تواند صرفا و عملا از خود بارداری نشات بگیرد یا می‌‌تواند در این خلاصه شود که یک خانم صرفا بارداری‌اش را چگونه سپری می‌‌کند.  بنابراین بیایید با هم ببینیم زنان باردار خوشحال و خرسند چه کارهایی انجام می‌‌دهند؟

آنها مثبت می‌‌اندیشند. بی شک بارداری گاه گاهی خیلی سخت و دشوار است. قطعا یک روز فقط دوست دارید فریاد بزنید،«بسه!» و مطمئنا هیچ کسش ما را برای این تغییرات خلقی تان مقصر نمی‌داند. حالت تهوع صبحگاهی، کمر درد، و سایر حالات و خصوصیت‌‌های عجیب و غریب بارداری کافی است تا مثبت اندیش‌ترین افراد را به وضعیت بحرانی برساند.

بنابراین چه کار می‌‌توانید انجام دهید تا در این چنین شرایطی مثبت اندیش‌تر باشید؟ به خاطر داشته باشید که شما به تنهایی مسئول خلق و خوی تان هستید. در آغاز هر روز تصور کنید که آن روز روز بسیار خوبی برایتان است، و اگر نیاز است بدان وانمود کنید، تا بالاخره آن روزی را که می‌‌خواهید بسازید. استفاده از جملات تاکیدی و تاییدی می‌‌تواند خیلی مثمر ثمر واقع شود. متناسب با حال و روزتان جمله  تاکیدی و تاییدی برای خودتان بسازید و آن را تکرار کنید. زنان باردار شاد حتی جملات تاییدی و تاکیدی مخصوص خانم‌های باردار برای خود تهیه می‌‌کنند.

آنها به دنبال کسب اطلاعات هستند. یکی از بزرگترین و فوق‌العاده ترین منشا رنج و محنت احساسی می‌‌تواند ترس باشد. بزرگترین راه مبارزه با ترس کسب معلومات و افزایش بر دانش است. افزایش دانش و معلومات در خصوص بارداری و پدر و مادر شدن از راهها و شکل‌های بسیاری ممکن می‌‌شود.

یک دنیا وب سایت، کتاب و DVD‌‌های جالب وجود دارد که می‌‌توانید در زمان بارداری از آنها استفاده کنید. و یک دنیا کلاس از اولین روز بارداری گرفته تا کلاس‌هایی برای زایمان و حتی بعد از آن که می‌‌توانید در آنها شرکت کنید. هر چه زودتر به اینگونه کلاس‌ها بروید یا شروع به خواندن کتابی در این خصوص کنید، ذهن‌تان سریع‌تر آرامش خود را باز می‌‌یابد.

آنها ورزش می‌‌کنند. ورزش یک روش شناخته شده و مطمئن برای کاهش استرس است و در کاهش  بسیاری از دردهای بارداری بسیار موثر و مفید واقع می‌‌شود، تا جایی که زمان زایمان تان را هم کوتاه‌تر می‌‌کند. اگر تاکنون شروع به ورزش نکرده‌اید، هیچ وقت برای شروع کردن دیر نیست.

حتی شده صرفا پیاده‌روی کنید، شنا کنید و هر ورزشی که از انجام آن لذت می‌‌برید را انجام دهید. ببینید چطور دوست دارید ورزش کنید تنها، با کلاس یا با DVD‌‌های آموزشی. چنانچه دچار عوارض بارداری هستید و نمی‌توانید ورزش‌های مرسوم را انجام دهید حتما با دکترتان مشورت کنید.

آنها افرادی دلسوز و حامی در کنارشان دارند. افراد حامی و دلسوز فوق‌العاده‌اند. اینها می‌‌توانند اعضای خانواده‌تان باشند، دوستان‌تان یا افراد حرفه‌ای یا حتی افرادی که می‌‌توانند در طی مدت زمان بارداری به شما کمک کنند. حس اینکه دیگران به فکرتان هستند و مراقب شما هستند استرس و فشار را از بین می‌‌برد.

این حمایت می‌‌تواند به معنی داشتن فردی باشد که هرگونه سوال پزشکی و دارویی را که دارید، بتوانید از او بپرسید. می‌‌تواند دوست نزدیکی باشد که حال شما را درک می‌‌کند و می‌‌توانید راحت با او حرف بزنید. حتی می‌‌تواند مرکزی باشد که در زمان بارداری، زایمان و حتی چگونه مراقبت کردن از نوزادتان به شما راهنمایی‌‌های ارزنده‌ای بدهد. از هر جایی که می‌‌توانید کمک‌‌های مفید و یاری بخش دریافت کنید.

آنها به خودشان استرس وارد نمی کنند. درست است که شما هرگز نمی توانید استرس را در طول بارداری تان کاملا حذف کنید، اما می‌‌توانید آن را کم کنید. هر کدام از مواردی که در بالا بدان اشاره شد می‌‌تواند در کاهش استرس مفید باشد، اما یک چیز جدیدی که می‌‌توانید در کاهش استرس و فشار از آن خیلی بهره بگیرید مراقبه و مکاشفه است.

این تمدد اعصاب می‌‌تواند به کمک تمرینات مراقبه یا تکنیکهای مکاشفه حاصل شود. اینها هر کدام به طریقی به شما کمک می‌‌کند تا استرس را از خودتان دور کنید و بر مثبت اندیشی بیشتر متمرکز شوید. مراقبه و مکاشفه را فراموش نکنید!

شادی و خرسندی در حقیقت حالتی ذهنی است که از طرق مختلف ممکن می‌‌شود. شما لزوما نباید به خاطر یک ذره استرس یا ناراحتی خودتان را ببازید و به وحشت بیفتید. اگر راهکارهای بالا برایتان مثمر ثمر نبود یا اگر ناراحتی جدی دارید، حتما با دکتر یا مامای‌تان در خصوص افسردگی پیش از زایمان مشورت کنید. شما ممکن است دچار افسردگی بیش از حد نرمال باشید

ماهنامه دنیای سلامت – سمیرا سرایلو

 

همکار دکتر سلام

15 خرداد 1395

مطالب مرتبط

  • با بحث افزایش وزن در بارداری آشنا شوید
  • یبوست های حین بارداری را با مصرف این مواد از بین ببرید
  • سقوط بند ناف به چه عارضه ای گفته می شود
  • درمان های مختلف برای آلرژی بارداری
  • بی حالی و ضعف در حاملگی
  • چطور به تغییر اخلاق در دوران بارداری عادت کنیم؟
  • آیا مشاوره قبل از بارداری تاثیرگذار است؟
  • نگران خونریزی بعد از زایمان نباشید
  • مطالعاتی در زمینه سقط جنین
  • سطح استروژن را با این 3 روش متعادل کنید
  • خطرات مصرف مایعات برای بدن
  • ویژگی های حرکتی یک جنین سالم
  • بررسی جنین بعد از سی هفته
  • علل خطرناک تپش قلب در دوران بارداری
  • استاندارد میزان اضافه وزن مجاز در دوران بارداری
  • پربازدیدترین مطالب

  • نازا شدن به خاطر کیست تخمدان
  • خانم های باردار مراقب خشکی چشم شان باشند
  • نکاتی که باید پس از زایمان در نظر داشته باشید
  • درباره سندروم تحریک بیش از حد تخمدان ها چه می دانید
  • کمک اورژانسی برای زایمان مادر توسط این کودک
  • مشکلات جای بخیه پس از سزارین
  • هر نوع احساس درد در بارداری را جدی بگیرید
  • چگونه در بارداری ریلکس باشید
  • مضرترین و مفیدترین غذاهای خانم حامله
  • انواع سونوگرافی های مضر و آسیب های آن ها
  • زیباترشدن جنین با مصرف این خوراکی ها
  • سونوگرافی غربالگری و این توصیه ها
  • نحوه تغذیه و فعالیت های روزانه پس از بارداری
  • ناسالم ترین غذاها برای یک زن باردار
  • پس از اینکه ازدواج کردیم چه مدت بعد حامله می شویم؟
  • داغ ترین مطالب و مقالات

  • انتخاب پیش بند مناسب کودک
  • جویدن آدامس چه فوایدی دارد؟
  • آیا میتوانیم با علل پیری زودرس پوست مقابله کنیم؟
  • نکات مهم برای انجام ختنه
  • با بحث افزایش وزن در بارداری آشنا شوید
  • پیشگیری از از سرطان روده بزرگ با کدام مواد غذایی؟
  • بهترین در خانواده، موفق در جامعه
  • چند ترفند برای نظم آموزی به کودک
  • چطور به تغییر اخلاق در دوران بارداری عادت کنیم؟
  • کودک مورد آزار جنسی قرار گرفته را درک کنید!
  • آیا آمادگی تربیت فرزند اول را دارید؟!
  • آشنایی با رژیم رنگین‌کمانی
  • از سکته چشمی چه می دانید
  • راه های شادابی چشم
  • آشنایی با بیماری چشمی دویک
  • پیشنهاد سردبیر

  • فاکتورهای مهم برای بیمارنشدن
  • پیشنهادات و توصیه های بهداشتی به خردسالان
  • همه چیز در مورد ارتباط برقرار کردن
  • زایمان زودرس در هوای گرم سال
  • 10 غذای فوق العاده برای ساخت عضله
  • سالاد دونر مرغ رژیمی
  • ریشه یابی عدم تمایل به داشتن فرزند
  • حضور پررنگ مادر زن در زندگی
  • شکست دادن استرس و به زانو در آوردن آن
  • پرسش و پاسخ هایی برای تعیین میزان افسردگی
  • تجربه تن‌آرامی واقعی اینگونه است
  • چه میزان درباره یخ چای می دانید!
  • زیاد شدن وزن خانم‌های باردارو حرکت به سمت دیابت
  • کوچک کردن شکم و ران، با این حرکات ورزشی
  • درمان بیماری ها با رایحه و ظاهر مواد غذایی
  • 
       
    
    x