عصبانیت و حاملگی زنان باردار زایمان و آبستنی دوران حاملگی حاملگی و کمبود های تغذیه ای

در شروع این فصل مقداری از آبستنی را برای شما توضیح می دهم و سپس بحث زایمان و بعد از آن بچه داری و طریقه مراقبت از کودک و غذهایی را که بچه ها در سنین مختلف به آن احتیاج دارند را برایتان شرح می دهم. البته توضیحات کاملا خلاصه شده است ولی مفهوم آن به جهت سادگی قابل درک برای همه خانمها خواهد بود.

آبستنی
آبستنی یک دوره یا ترم نه ماهه است. در این مدت نین در یک کیسه مایع محاصره شده و از طریق بند ناف که از یک جهت به جنین و از طرف دیگر به جفت بسته شده است تغذیه می شود. در مدت 4 ماه اول، مادران بعلت کمبود بعضی از مواد لازم غذایی دچار حالت تهوع یا ویار می شوند که در بعضی اصلا وجود ندارد و در بعضی از مادران شدت داشته و برای آنها ناراحت کننده است. در این خصوص باید جهت رفع آن کمبودهای غذایی و ویتامینی، بخصوص ویتامین B6 را بوسیله خوردن بعضی از غذاها جبران نمایند ولی بعد از 4 ماهگی معمولا این ویار رفع خواهد شد. حرکت جنین در 5/4 ماهگی مادران کاملا واضح است و مادران این حرکتها را حس می کنند و ضربان قلب او در این ماه به گوش پزشک و خود پدر و مادر می رسد. پستانهای مادر در دوره حاملگی تغییر شکل می دهند نوک آنها بزرگتر می شود و ناحیه پر رنگ دور سینه تیره تر می گردد. در ماههای آخر بر حجم پستانها افزوده شده و آماده تولید شیر می گردند. شکم نیز بزرگتر می شود تا جای راحتی برای رشد بچه بوجود آید. همچنین پوست اطراف شکم و رانها در اثر این بزرگی، ترکهایی خواهد خورد که در بخش زیبایی پوست کاملا جهت رفع و بوجود نیامدن آنها توضیح داده شده است.
در موقع آبستنی مادر ممکن است دچار مسمومیت آبستنی گردد که علائم آن یکی فشار خون بالا و دیگری ورم ناحیه پاها و یکی هم ازدیاد وزن ناگهانی است که اگر شخص از همان ماه اول تحت نظر پزشک باشد امکان مسمومیت کاهش خواهد یافت.
زن حامله در دوران حاملگی باید کاملا از نظر عصبی آرام باشد. عصبانیت، تشویش و اضطراب در این دوران به سلامت زن و کودک او لطمه های غیر قابل جبرانی خواهد زد.
مادر باید از غذاهای خوب و کافی بهره مند باشد. استراحت کافی داشته باشد و تفریح و ورزش را نیز فراموش نکنید. در بخش تغذیه غذاهایی را که فرد حامله باید از آنها استفاده کند مفصلا توضیح داده شده است. فقط در اینجا متذکر می شوم که خوردن شیر و غذاهای گوشتی از واجبات است.
کارهای سخت خانه و محل کار را در این مدت باید به کمک اطرافیان انجام داد واز بالا بردن دستها به مقدار زیاد اجتناب کرد. برداشتن و حمل وزنه های سنگین در این دوران باعث خطراتی برای جنین و خود او خواهد بود.
و باید خانم های باردار کاملا رعایت این موارد را بکنند. خوابیدن زن باردار به روی شکم و در ماههای آخر حتی به روی پشت او را ناراحت می کند و باید سعی شود به پهلوها که آرامش بیشتری را هم در بر دارد خوابید.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

5 1000
ارسال شده در 26 خرداد 1395 توسط با موضوع زنان و زایمان , سلامت مادر و نوزاد | 502 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • چگونه بطور سریع و کارآمد فشار خون بالا را کاهش دهیم
  • پیامدهای منفی مصرف هات داگ
  • روش های تاثیرگذار بر آسم و آلرژی فصلی
  • دانسته های مهم پیرامون داروی جدید سرطان خون
  • مزایای سلامتی ناشی از ترک سیگار
  • ارتباط استرس مزمن و چاقی
  • قهوه و خواص شگفت انگیز آن
  • قرصي براي بيماران مبتلا به سرطان ريه
  • محبوبترین ها

  • اگر داروی وارفارین میخورید بخوانید
  • غذای مناسب تاثیر داروها را بهبود می‌بخشد
  • هرآنچه باید درباره داروی هيوسين بدانیم
  • 50 درصد داروهای کشف شده بیولوژیک و بیوتکنولوژیک هستند
  • داروها را در فصل تابستان در اتومبيل قرار ندهيد
  • چه مواقعی از مترونیدازول استفاده می شود؟
  • آرام کردن اعصاب به این روش خطرناک
  • راهنمایی در ارتباط با سایتومل
  • رپورتاژ

  • استفاده از لوازم آرایشی در بارداری
  • سالن زیبایی و عروس مریم رئوف
  • جوان سازی و لیفت صورت بدون جراحی
  • هایفو HIFU – لیفت صورت بدون جراحى
  • نگاهی به لیزر و کارکرد آن در پوست و زیبایی
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    دکتر هومن عشقی
    سرطان های لب و دهان با مصرف ناس

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما