varzesh-2

ورزش تا چه حد برای سلامتی خانم های باردار موثر است اهمیت ورزش کردن در دوران بارداری به چه صورت است توصیه های متخصصین زنان و زایمان برای ورزش کردن در این دوران چگونه است خانم های باردار بهتر است تحرک و تمرینات ورزشی ملایم خود را فراموش نکنند

ورزش کردن هنگام بارداری به نظر شکنجه و عذاب می آید، اما به ما اطمینان کنید، این کار ارزشش را دارد. با ورزش کردن در هنگام بارداری مزایای فراوانی نسیب خودتان و کودکتان می شود.

در طول پنج بارداری که داشتم توصیه های عجیب و غریب فراوانی از اطرافیان می شنیدم، اما یکی از مهمترین چیزهایی که درباره اش صحبت میشد ورزش کردنم بود. نباید حرکت پروانه انجام بدهی، با این کار به مغز بچه آسیب می رسانی! چیزی را بالای سرت نبر، بند ناف دور گردن بچه گره می خورد! و یا، اگر همینطور به اسکات رفتن ادامه دهی بدون اینکه متوجه بشوی بچه را دفع می کنی! ( کاش واقعا به دنیا آوردنش هم به همین سادگی بود! ) بیشتر مواقع از کسانی که چنین حرف هایی را می زدند بابت نگرانی شان تشکر می کردم و سپس به انجام یوگا، بلند کردن وزنه، و ورزش های هوازی ادامه می دادم. من ورزش کردن را دوست داشتم و هیچ دلیلی نمیدیدم که چون باردارم نباید ورزش کنم  و البته پزشکان هم با من موافق بودند.

تحقیقات جدیدی که در این مورد انجام شده نیز نشان دهنده مزیت ورزش برای خانم های باردار است. محققان به اطلاعات بیش از 2000 خانم باردار نگاه کردند، و آنهایی را که ورزش می کردند با کسانی که ورزش نداشتند مقایسه کردند. خانم هایی که ورزش می کردند امکان زایمان طبیعی بیشتری داشتند، و کمتر در خطر مشکلاتی نظیر دیابت بارداری یا فشار خون بالا بودند.

مزایای ورزش کردن در طول بارداری فراتر از زایمان است. ورزش در طول بارداری به دلایل مختلفی مهم است، ورزش مرتب به کاهش استرس و افزایش انرژی کمک می کند، کمک می کند در طول بارداری مطمئن شوید مقدار سالمی وزن اضافه می کنید، به بهبود مشکلات شایع در طول بارداری مانند یبوست و بی خوابی کمک می کند، و همچنین خطر بیماری های مربوط به دوره بارداری مانند فشار خون و دیابت را نیز کاهش می دهد. خانم هایی که در طول بارداری به ورزش ادامه می دهند در کل کمتر به زحمت می افتند.

بنابراین چه مقدار باید ورزش کنیم؟ اگر عکس خانم های بارداری را می بینید که کراس فیت انجام می دهند یا در ماراتن شرکت می کنند دلیل نمی شود که این کار مناسب شما نیز هست. مهم این است که سطح فعالیت فعلی خود را حفظ کنید، نه اینکه افزایشش دهید. متخصصان توصیه می کنند تمام خانم هایی که در بارداری خود دچار مشکل نیستند بهتر است بیشتر روز ها 30 دقیقه ورزش هوازی با شدت متوسط داشته باشند. ورزشی که می کنید می تواند هر آنچه باشد که دوست دارید فقط نباید برای منطقه شکمی خطری ایجاد کند ( مانند سوارکاری یا اسکی ). همچنین باید به پزشک خود بگویید که چکار می کنید و در صورت بروز درد، ناراحتی  و یا هر گونه نگرانی باید با پزشک خود مشورت کنید.

ارسال شده در 7 مرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع زنان و زایمان , مراقبت های دوران بارداری
  • با سلام خدمت شما،مطلب خیلی خوبی بود،من هم تازه قراره مامان بشم و ورزش کردن رو دوست دارم، ولی میترسم،نمیدونم چه حرکاتی واقعا مناسب هستند.اگر لطف کنید و چندین حرکت را اموزش دهید،بسیار بسیار ممنون خواهیم شد،،،،،،،،با تشکر إز شما

  • پیشنهاد سردبیر

  • دسر چنگالی ساده و آسان
  • طریقه عضله‌ سازی
  • منزوی شدن عشاق
  • آشنایی با پوکایوکه یا همان خطا ناپذیر سازی
  • سالاد برگ کلم قمری
  • مقدار مصرف قرص زیر زبانی در طی روزچقدر باید باشد؟
  • عوامل ایجاد کننده طلاق زودرس
  • در دنیای اینترنت چگونه رابطه زناشویی را حفظ کنیم
  • ترک صبحانه میتواند به قلب صدمه بزند
  • حفاظت از انواع دندان های شیری با این توصیه ها
  • درمان سینوزیت به روش طب سنتی
  • تاثیر انسولین در بیماران آرتریت روماتوئید
  • خون مردگی و ابتلا به این بیماری ها
  • اظهار نظر یک مدیر حوزه پزشکی در خصوص ارزش غذایی نان لواش
  • اصطلاحات مهم و پرکاربرد ضایعات پوستی‎
  • محبوبترین ها

  • جانشین داروی برفک
  • استفاده از لیفت ران با لیپوساکشن برای زیبایی رانها
  • دستگاه سولاریوم و این آسیب های جبران ناپذیر
  • درمان های مختلف برای موی نازک
  • تابستان و حفظ و مراقبت از موها
  • دانشجویان اینگونه آرایش کنند
  • انواع روش های رسیدگی به پوست
  • از کاشت و هاشور زدن ابرو ها چه می دانید؟
  • روش های سالم برای ایجاد حالت در موها
  • در هر سنی زیبا باشید
  • لاک ناخن و این آسیب ها
  • لاک های خطرناک برای سلامتی
  • از آکنه و راه های درمانش بیشتر بدانید
  • آیا بالا آمدن ناخن بیماریست؟
  • ریزش مو و این عوامل
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است