کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی
دندانپزشکی هیراد/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی هیراد
ارائه کلیه خدمات دندانپزشکی(ایمپلنت، لمینیت،عصب‌کشی و....)
دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر فراهانی/ ساختمان پزشکان
دکتر مهدی فراهانی
متخصص جراحی
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
ساج
کلینیک ساج
تزریق ژل و بوتاکس
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر احمدی لاریجانی/ساختمان پزشکان
دکتر احمدی لاریجانی
دندان پزشک
دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر احمدی لاریجانی/ساختمان پزشکان
دکتر احمدی لاریجانی
دندان پزشک
دندانپزشکی هیراد/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی هیراد
ارائه کلیه خدمات دندانپزشکی(ایمپلنت، لمینیت،عصب‌کشی و....)
ساج
کلینیک ساج
تزریق ژل و بوتاکس
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
نارمک/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی نارمک
متخصص کامپوزیت زیبایی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر فراهانی/ ساختمان پزشکان
دکتر مهدی فراهانی
متخصص جراحی

DSC06470

ورزش های موثر برای کمک به زایمان طبیعی در زنان باردار را می شناسید این تمرینات ورزشی به زنان باردار کمک می کنند تا زایمان آسان تری را تجربه کنند از جمله این تمرینات می توانیم به تمرین کگل اشاره کنیم این تمرین به تقویت عصلات لگن و مثانه کمک زیادی میکند.

 تمرین کِگِل یکی از مهم‌ترین تمرین‌های ورزشی در دوران بارداری به شمار می‌رود و انجام آن برای همه خانم‌های باردار تأکید می‌شود. این حرکت ورزشی از بواسیر و هموروئید جلوگیری کرده و به خانم‌ها کمک می‌کند تا در هنگام زایمان فشار کمتری را بر روی عضلات کف لگن خود احساس کنند.

بر همین اساس ما از خانم زهره شفیعی، کارشناس مامایی و مربی کلاس‌های تمرینات بارداری خواستیم تا چگونگی انجام این تمرین و ویژگی‌های آن را برای‌مان توضیح دهد.
شفیعی درباره تمرین کِگِل می‌گوید: تمرین عضلات کف لگن یا تمرین کِگِل به کاهش بواسیر کمک می‌کند. اولین‌بار فردی به نام کِگِل این ورزش را ابداع کرده و به همین دلیل این تمرین نام کِگِل را به خود گرفته است. این تمرین برای عضلات کف لگن بسیار مفید است. کِگِل ورزشی بسیار مناسب برای خانم‌ها در همه سنین است و به دلیل فوایدی که برای خانم‌ها دارد، در بارداری تأکید ویژه‌ای بر انجام آن می‌شود.

روش تمرین کِگِل
برای انجام درست این تمرین، ابتدا خانم‌ها باید عضلاتی را که روی آنها کار می‌کنند بشناسند. بنابر‌این برای اینکه خانم‌ها یاد بگیرند این تمرین را چگونه انجام دهند، روزی یک بار می‌توانند این تمرین را در دستشویی و هنگام عمل دفع و ادرار انجام دهند. به خانم‌های باردار توصیه می‌شود در هنگام ادرار کردن کاملا عضلات کف لگن‌شان را جمع کنند به‌طوری که خروج ادرار متوقف شود و سپس آرام آرام عضلات را شل کنند تا ادرار خارج شود.
مادر‌ها باید به این نکته توجه کنند که کدام یک از عضلات‌شان جمع شده تا خروج ادرار متوقف شود. درواقع کِگِل درست و اساسی به همین روش انجام می‌شود. بعد از مدتی که آنها توانستند این حرکت را به درستی یاد بگیرند،می‌توانند این حرکت را در خانه به صورت ایستاده یا خوابیده انجام دهند. به این صورت که آنها باید یک دم عمیق بگیرند و همزمان با بازدم، همان عضلاتی را که در دستشویی جمع کرده بودند، جمع کنند. آنها باید در 5 شماره عضلات‌شان را جمع و سپس به آرامی در 5 شماره هم عضلات‌شان را شل کنند. اگر خانمی نمی‌تواند در همان 5 ثانیه‌ای که عضلاتش را جمع کرده، آنها را شل کند، اجازه دارد عضلاتش را در دو ثانیه جمع و شل بکند و رفته رفته تعداد ثانیه‌ها را افزایش دهد.

فایده تمرین کِگِل

تمرین کِگِل علاوه بر جلوگیری از هموروئید، فواید دیگری نیز دارد که عبارتند از: پیشگیری از افتادگی رحم و مثانه، کاهش تکرر ادرار و دفع ناگهانی آن، از پیشگیری از کاهش لذت جنسی و تأثیر زیاد در ترمیم سریع محل اپیزیوتومی بعد از زایمان.
معمولا خانم‌هایی که این تمرین را انجام نداده‌اند و وقت زایمان‌شان نزدیک است، با حالت درد و فشار‌های شدید بر کف لگن مواجه می‌شوند. ممکن است در حاملگی‌های بعدی به دلیل همین فشار‌های عضلات کف لگن، حتی مادر با وجود سن پایین بارداری احساس کند هر آن ممکن است جنینش خارج شود. این به دلیل ضعف عضلات کف لگن و انجام ندادن این تمرینات است.

کِگِل از تمریناتی است که در دوران بارداری بسیار بر آن تأکید شده و هنگامی که خانم‌ها این حرکت را یاد گرفتند، باید آن را روزی 3 بار و هر بار 10 تا 30 مرتبه انجام دهند. اگر خانم‌ها به صورت منظم این تمرین را انجام دهند، در اواخر بارداری هیچ‌گاه احساس فشار و درد در کف لگن خود نخواهند داشت.

پیشگیری از هموروئید
شفیعی برای جلوگیری از هموروئید و بواسیر، به مادران باردار توصیه می‌کند: خانم‌ها نباید برای اجابت مزاج عجله کنند و باید از زور زدن و نشستن طولانی مدت در توالت خودداری کنند. همچنین آنها باید مراقب اضافه وزن خود در بارداری باشند، مقدار فیبر غذایی را در رژیم خود افزایش دهند، روزانه 6 تا 8 لیوان آب بنوشند و به‌طور منظم ورزش کنند و حرکات ورزشی را که برای پیشگیری از هموروئید یا بواسیر گفته شده است انجام دهند.

 

نی نی سایت

5 1000
ارسال شده در 7 شهریور 1395 توسط با موضوع زنان و زایمان , مراقبت های دوران بارداری

پیشنهاد سردبیر

  • علل کاهش روابط اجتماعی بین ایرانیان
  • بررسی خواص و فواید مصرف غذای تند برای سلامتی
  • استراتژی های بهبود کیفیت چند جزئی، کنترل دیابت را دو برابر بهبود می بخشد
  • چگونه در تابستان با گرمازدگی مقابله کنیم؟
  • وقوع زلزله‌ای به بزرگی 5.7 ریشتر در بجنورد
  • استفاده زیاد از بطری اب و عوارض ان
  • آزواسپرمی و رفع آن در آقایان
  • برطرف کردن استرس با این روش ها
  • محبوبترین ها

  • ده راز مهم برای موفق شدن که نمی دانستید
  • اصول برخورد با روحیه مردانه
  • پروتز سینه و این مشکلات روحی
  • علائم وسواس در وجود شما
  • چگونه قاتل انگیزه را از بین ببریم؟
  • زنان صاحب کسب و کار از این 5 اشتباه مدیریتی دوری کنند
  • روانکاوی و مشکلات شخصیتی مزاحمین خیابانی
  • حس خوشبختی با اشک ریختن
  • رپورتاژ

  • ایمپلنت،لمینت و زیبایی دکتر نوروز علی
  • دکتر حسن عامری جراح زیبایی گوش و بینی
  • معرفی جدیدترین فناوری جوانسازی صورت
  • چه زمانی برای گرفتن کودک از پوشک مناسب است؟
  • آشنایی با جدیدترین رکورددار رژیم دکتر کرمانی
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام (NEW) است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی