دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص گوارش و كبد و آندوسكوپی
دکتر فرزاد حسینی
دکتر فرزاد حسینی
لیفت صورت
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
دکتر محسن پور حقیقی
دکتر محسن پور حقیقی
متخصص دندان پزشکی ترمیمی و زیبایی
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
جراحى زيبايى بينى ( رينوپلاستى)
دکتر وفایی
دکتر حمیدرضا وفایی
جراحی پلاستیک و ترمیمی (لیپوماتیک)
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه

مشکلات استخوان دنبالچه دنبالچه و استخوان خاجی یا ساکروم دررفتگی استخوان دنبالچه استخوان دنبالچه

درد استخوا دنبالچه غالبا در بانوان باردار دیده می شود که با کمک تمرینات لگنی می توانید درد ناشی از  این عارضه را برطرف کنید برای کاهش درد کمر در قسمت‌های پایین و دنبالچه  با کمک ورزش امکانپذیر خواهد بود انجام این تمرینات شل و آرام شدن عضلات کمر و کاهش درد‌های ناحیه دنبالچه را شامل می شود درد ناحیه پایین پشت در افرادی که زیاد می نشینند نیز دیده شده است.

 

خیلی از خانم‌ها کمردرد دوران بارداری را تجربه کرده‌اند یا آن را در خانم‌های باردار دور و برشان دیده‌اند و می‌دانند که چقدر دردناک است. اما گاهی درد کمر در دنبالچه و قسمت‌های پایین است که خیلی از خانم‌ها را آزار می‌دهد. به همین دلیل از زهره شفیعی، کارشناس مامایی، خواستیم تا تمریناتی را برای کاهش درد کمر در قسمت‌های پایین و دنبالچه به خانم‌های باردار آموزش دهد.
شفیعی درباره در ناحیه پشت و دنبالچه می‌گوید: یکی از عارضه‌های شایعی که در خانم‌های باردار دیده می‌شود، درد در ناحیه پایینِ پشت و به‌ویژه درد در ناحیه استخوان ساکروم (دنبالچه) است که باعث آزار بعضی خانم‌های باردار شده است. در گزارش‌های قبلی به درد ناحیه کمر (بالا و وسط کمر) و همچنین تمریناتی مانند نیم‌پُل که این درد را تخفیف می‌دهد اشاره کردیم. با وجود این تمرینات، گاهی مادران باردار با درد ناحیه پایینِ پشت مواجهند.
یک تمرین برای تسکین درد این مادران وجود دارد که تمرین دَوَران لگن است و به صورت زیر انجام می‌شود:
تمرین اول
1- خانم‌ها باید به پشت دراز بکشند و دستا‌های‌شان را در طرفین و روی زمین قرار دهند. پا‌های‌شان را به اندازه عرض باسن باز کنند به‌طوری که جهت آنها صاف باشد و متمایل به خارج نباشد. همچنین کف پا‌های آنها هم باید روی زمین باشد و به مهره‌های کمر‌شان توجه کنند. سپس آنها باید زانو‌ها را کمی به سمت راست متمایل کنند به‌طوری که سنگینی وزن‌شان روی لگن سمت راست بیفتد. سپس به حالت اولیه بازگردند، قسمت انتهایی ستون مهره‌ها (استخوان دنبالچه) را به زمین بچسبانند و به آرامی در کمر قوسی ایجاد کنند. بعد از این حرکت آنها دوباره به حالت اول برمی‌گردند و این‌بار زانو‌ها را به سمت چپ متمایل کرده و سنگینی خود را روی لگن سمت چپ می‌اندازند.
خانم‌ها باید بعد از انجام هر حرکت، آرام به وضعیت اولیه خود بازگردند و تصور کنند که با کمر‌شان یک دایره رسم می‌کنند. پا‌های‌خانم‌ها با حرکت نوسانی آرام به رسم این دایره کمک می‌کنند. آنها باید در هر طرف 5 بار این حرکت را انجام دهند و تلاش کنند بزرگترین دایره ممکن را رسم کنند. خانم‌ها در این تمرین باید معمولی نفس بکشند. همچنین ممکن است آنها پس از انجام این تمرین کشش، گرم شدن و سوزش عضلات کمر را احساس کنند.

 

نکاتی که خانم‌ها باید رعایت کنند
تأکید می‌شود که در این تمرین، مادران باردار نباید نفسشان را حبس کنند.
خوب است خانم‌های باردار بدانند این دوایر لگنی به راحتی کمر را برای حرکت نیم‌پُل آماده می‌کنند. حرکت نیم‌پُل به کاهش درد ناحیه وسط و بالای کمر کمک می‌کند.
خانم‌ها باید سعی کنند این دایره‌ها را تا می‌توانند بزرگ‌تر رسم کنند و تا می‌توانند روی انجام تمرین تمرکز کنند. جنین هم از این حرکت مادر بسیار خشنود خواهد شد.
تمرین دوم
2- تمرین دوم که شبیه تمرین اولی است باعث شل و آرام شدن عضلات کمر و کاهش درد‌های ناحیه دنبالچه می‌شوند. این ورزش خیلی شبیه به دَوَران لگن است با این تفاوت که دست‌ها روی سر و کنار گوش‌ها قرار می‌گیرند و وقتی مادر‌زانو‌ها را به سمت چپ منحرف می‌کند، سر‌ش سمت راست را نگاه می‌کند. سپس در حالت معمولی قرار می‌گیرد به صورتی که پشتش کاملا صاف روی زمین قرار گرفته و سر و پا‌هایش در یک جهت هستند. و وقتی پا‌هایش را به سمت راست متمایل می‌‌کند، سر او به سمت چپ بر می‌گردد.
این ورزش خیلی به کاهش درد کمر و ساکروم (استخوان دنبالچه) کمک می‌کند.

نی نی سایت

5 1000
ارسال شده در 30 شهریور 1395 توسط با موضوع زنان و زایمان , مراقبت های دوران بارداری , ورزش و سلامتی

ارکید
دندانپزشکی دکترسلام
تلگرام دکتر سلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x