aid4810729-728px-satisfy-hunger-during-pregnancy-step-6
بهتر است در دوران بارداری مایعات بیشتری مصرف کنید و از کم شدن مایعات در بدنتان پیشگیری کنید  چون برای جنین بسیار خطرساز و مشکل آفرین خواهد بود آب دور جنین در صورت کم شدن مایعات در بدن مادر ممکن است کاهش یابد و جنین را در خطر مرگ قرار دهد ابتلا به آلودگی‌ در مثانه، مجاری ادرار و کلیه و یبوست را نیز برای مادر افزایش میدهد نوشابه و قهوه انتخاب خوبی به عنوان مایعات نیستند .

در هنگام بارداری حجم خون بدن شما در حدود 40 درصد افزایش پیدا می‌کند که این در حدود 2 کیلوگرم از افزایش وزن شماست. به همین دلیل اطمینان از دریافت مایعات در بارداری به میزان کافی برای سلامت شما امری ضروری است.

شما باید روزانه 1.8 کیلوگرم آب بنوشید. این مقدار معادل 8 لیوان 200 گرمی در طی روز است. اگر زیاد استفراغ می‌کنید، باید آب بیشتری بنوشید. آب بهترین انتخاب است؛ اگرچه آبمیوه‌ها هم می‌توانند به دریافت آب بدن کمک کنند ولی در بردارنده‌ی کالری و قند غیر ضروری هستند. نوشیدنی‌های کافئینه مثل قهوه و نوشابه به علت اینکه باعث افزایش ادرار می‌شوند، در عمل باعث از دست رفتن آب بدن می‌گردند و برای تامین آب مناسب نیستند.

اگر در محاسبه‌ی میزان دریافتی مایعات در بارداری (به خصوص آب) با مشکل مواجه شدید، یک ظرف را در ابتدای روز با 1.6 کیلوگرم آب پر کرده، سعی کنید این حجم را تا پایان روز به اتمام برسانید. هرجا شیرآب یا آبسردکن دیدید کمی آب بنوشید. اگر تهوع مانع نوشیدن آب در شما می‌شود یا طعم آب را دوست ندارید می‌توانید کمی آب لیمو به آن اضافه کنید یا با مکیدن تکه‌های یخ آب بدن‌تان را تامین کنید.
چرا این‌همه مایعات در بارداری لازم است؟
در طول بارداری حجم خون‌تان 40 درصد افزایش پیدا می‌کند که این خود عامل 2 کیلوگرم از افزایش وزن شماست. این خون اضافی یک عامل انتقال مهم در بدن شماست که کمک می‌کند مواد مغذی کافی به بدن کودک‌تان برسد، همچنین در دفع مواد زائد بیشتر به کلیه‌ها کمک می‌کند. علاوه بر این مصرف آب اضافی ریسک ابتلا به آلودگی‌ در مثانه، مجاری ادرار و کلیه را کاهش می‌دهد و از یبوست جلوگیری می‌کند.
منبع:نی نی بان

ارسال شده در 6 مهر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع زنان و زایمان , مراقبت های دوران بارداری

پیشنهاد سردبیر

  • در ماه رمضان چگونه کبد خودرا پاکسازی کنیم
  • آیا ورزش به درمان پوکی استخوان کمک میکند؟
  • دانستنی هایی پیرامون میوه خواری
  • تحرک بدنی و ورزش؛ سدی در مقابل سرطان روده
  • نقش فیبر ها در رژیم غذایی ورزشکاران
  • اشخاصی که احساس قوی دارند هرگز این کارهار ا انجام نمیدهند
  • سامانه تلفنی برای مشاوره و رفتار با اطفال
  • باورهای درست و غلط در مورد فرآورده های پروبیوتیک
  • ظروف یکبار مصرف و این آسیب ها
  • برای لاغر شدن این صبحانه ها را فراموش نکنید
  • از بين بردن سلول هاي سرطان پروستات با دارو
  • تنش و اضطراب کودکان در سن رشد
  • نجات یک زن با پیوند صورت
  • تعدیل هورمون های ضروری بدن با استفاده از شیوه های طبیعی
  • روغن و ادویه فلافل کشنده اند
  • محبوبترین ها

  • مصرف زولبیا و بامیه وابتلا به بیماری قلبی
  • اهمیت استفاده مناسب اطفال از انواع خوراکی ها
  • بیمارانی که پیوند کلیه انجام داده اند،باید چه تغذیه ای داشته باشند؟
  • سلامت نذری ها و ظروف شان
  • نان و غلات و از بین بردن میل به شیرینی
  • با خوردن صبحانه‌ی خوب لاغر شوید !
  • بررسی فواید باورنکردنی هسته ی انگور
  • مهم بودن تغذیه درسنین سالمندی
  • هر آنچه درمورد خاصیت های انار باید بدانید
  • خوراکی های تلخ خوردن به این دلایل
  • کسلی پس از غذا خوردن
  • کلسیم دقیقا چه کاری در بدن انجام می دهد
  • تغذیه ناصحیح مادر و چاقی فرزند
  • معرفی خوراکی های حاوی فیبر
  • چرا رژیم قارچ خوبست؟
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است