نیلوفر داوودپور
دکتر نیلوفر داودپور
ارائه خدمات ترمیمی-زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
دکتر نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر افشین قرایی
افشین قرایی
کارشناس شنوایی سنجی
دکتر وحید عارفی
دکتر وحید عارفی
متخصص لمینیت و زیبایی
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
دکتر محمدرضا کاظمی
دکتر محمدرضا کاظمی
فوق‌تخصص درد
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
کلینیک یکتا
کلینیک یکتا
کلینیک تخصصی پوست و مو
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید

0c41f335a743879a_8407203540_57f47cff08_o

لاغری پس از زایمان برای بسیاری از بانوان مهم و حائز اهمیت است آن ها تمایل دارند به اندام قبل از بارداری دست پیدا کنند و از اضافه وزنی که در دوران حاملگی دچار شده اند خلاص شوند آن ها نباید عجول باشند و در کنار بچه داری به مرور زمان به کاهش وزن و تناسب اندام دست یابند تحرک ،مصرف غذاهای مقوی ،خواب خوب و شیردهی می تواند در لاغری پس از زایمان تاثیر بگذارد.

بعد از زایمان، مادر باید علاوه بر مراقبت از نوزاد به فکر سلامت خود و نیز رسیدن به وزن مناسب باشد. در این مقاله در خصوص کم کردن وزن پس از تولد کودک، راهنمایی‌هایی ارائه شده است.

پس از 9 ماه گذراندن بارداری، اکنون نوزاد دلبندتان در آغوش‌تان است و الآن موضوعات زیادی هست که مجبورید به آنها فکر کنید.مانند اینکه چه وقت به نوزادتان شیر بدهید، وقتی گریه می‌‌کند، چگونه او را آرام کنید و…  البته چگونه از شر اضافه وزن دوران بارداری‌تان خلاص شوید.1- رژیم نگیرید

این توصیه ممکن است کمی عجیب به نظر آید. اما اگر درست زمانی که مادر شده‌اید و نقش جدیدی پیدا کرده‌اید، تصمیم نگیرید خود را از برخی از خوراکی‌های محبوب‌تان محروم کنید، زیرا دچار خستگی و اضطراب می‌‌شوید.

تجربه ثابت کرده است که اضطراب اضافه وزن می‌‌آورد.

بنابراین به جای رژیم گرفتن، از انواع متفاوت خوراکی‌ها مانند میوه و سبزیجات در کنار غذاهای اصلی‌تان استفاده و در همان حال تعادل را حفظ کنید.

بین غذاها هم هر وقت احساس گرسنگی کردید، ورقه‌هایی از سیب، هویج و چند تکه بیسکویت گندمی بخورید.
2- غذاهای بسیار مقوی مصرف کنید
شما که اکنون مادر شده‌اید و باید به نوزادتان رسیدگی کنید، بدن‌تان به مواد غذایی بسیاری نیاز دارد.

بهتر است در نوع غذای انتخابی‌تان دقت کنید و غذاهایی مصرف کنید که به چای چربی و کالری زیاد، ارزش غذایی بسیار بالایی داشته باشند.

به طور مثال ماهی، مانند سالمون، ساردین و تن، یکی از این نوع خوراکی هاست که با وجود اسیدهای چرب امگا3 به شما و نوزادتان قوت لازم را می‌‌دهد و در عین حال به لاغر شدن‌تان کمک می‌‌کند.

شیر، ماست، مرغ و لوبیا نیز سرشار از پروتئین و فیبر هستند اما چربی کمی دارند.

3- به نوزادتان شیر خودتان را بدهید
تغذیه نوزاد با شیر خودتان، یکی از بهترین روش‌ها برای لاغر شدن است. تحقیقات نشان داده است که تغذیه نوزاد با شیر مادر، مادر را خیلی زود به وزن پیش از بارداری می‌‌رساند.

البته با این کار سیستم ایمنی بدن کودک‌تان را هم تقویت می‌‌کنید.

4- آب بنوشید
نوشیدن آب کافی علاوه بر اینکه جلوی خشک شدن بدن تان را می‌‌گیرد، بلکه  معده تان را پر نگه داشته و شما دیرتر گرسنه تان می‌‌شود.
همچنین بنابر تحقیقات، معلوم شده است که نوشیدن آب، سوخت و ساز بدن را هم بالا می‌‌برد و شما زودتر به وزن دلخواه تان می‌‌رسید.

5- حرکت کنید
رژیم غذایی مهم است اما تنها بخشی از برنامه لاغر شدن تان پس از دوران بارداری است.

شما باید در کنار موارد فوق ورزش‌های هوازی و قدرتی انجام دهید تا با سوزاندن کالری های اضافی به سمت لاغری پیش روید و در عین حال ماهیچه و استخوان‌هایتان را نیرومند کنید.

6- خوب بخوابید
به نظر می‌‌رسد که مادران نوزادها نمی‌توانند خواب کامل هشت ساعته داشته باشند. اما محرومیت از خواب، لاغر شدن را بسیار سخت می‌‌کند.

بدن وقتی خسته است، هورمون های اضطراب از جمله کورتیزول ترشح می‌‌کند که این هورمون ها موجب چاقی می‌‌شوند.

بنابراین باید از هر فرصتی برای تکمیل خواب خود استفاده کنید و حداقل روزی 7 ساعت بخوابید.

منبع : زندگی آنلاین

 

5 1000
ارسال شده در 13 مهر 1395 توسط با موضوع زنان و زایمان , سلامت اعضای خانواده , سلامت زنان , سلامت مادر و نوزاد

ارکید
دندانپزشکی دکترسلام
تلگرام دکتر سلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x