اگر تصمیم به فرزندآوری دارید بهتر است سبک تغذیه ای خود را تغییر دهید و با این کار موجب تقویت تخمک گذاری خود شوید برخی راهکارهای موثر دراین زمینه به شما کمک خواهند کرد و شانس بارورشدنتان را افزایش خواهند داد آجیل ،گوشت و مرغ،ماهی،پنیر محلی و حبوبات از مفیدترین خوردنی هایی هستند که برای آمادگی برای بچه دارشدن باید از آن ها استفاده کنید.

اکثر افراد متوسط مقدار سلنیوم مورد نیازشان را به سادگی از رژیم غذایی‌شان به دست می‌آورند، اما اگر شما جزو آن دسته هستید که به کمبود این ماده دچارید،‌ این غذاها را در لیست خریدتان قرار دهید.

سلنیوم یک ماده معدنی است که مقدار کمی از آن می‌تواند تاثیرات زیادی بر سلامت بگذارد. سلنیوم با باروری هم رابطه دارد و حالا پژوهشگران دریافته‌اند که می‌تواند نقش مهمی در مبارزه با سرطان ایفا کند. پس اگر مقداری از آن خوب است،‌ هر چه بیشتر باشد بهتر است. درست است؟

خیر، در مورد این ماده درست نیست. دکتر مارک موید می گوید این از آن مواقعی است که کمش هم زیاد است. سلنیوم بیش از حد (۲۰۰ میکروگرم در روز) با افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع دوم، سرطان پروستات و بازگشت سرطان پوست همراه است و هیچ سودی برای سلامت قلب ندارد. سلنیوم یک ماده فوق‌العاده است و احتمالا از بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری می‌کند،‌اما مقدار خیلی کم و خیلی زیاد آن می‌تواند مضر باشد.

اکثر افراد متوسط مقدار سلنیوم مورد نیازشان را به سادگی از رژیم غذایی‌شان به دست می‌آورند، اما اگر شما جزو آن دسته هستید که به کمبود این ماده دچارید،‌ این غذاها را که موسسه بین‌المللی سلامت پیشنهاد کرده، در لیست خریدتان قرار دهید.

آجیل برزیلی
آجیل برزیلی بهترین منبع سلنیوم است و مصرف 6 تا 8 عدد از آن کافی است.

ماهی
ماهی تن با ۹۵ میکروگرم سلنیوم در هر وعده در دومین مکان قرار دارد. از دیگر غذاهای دریایی حاوی سلنیوم، می‌توان هالیبوت (۴۷ میکروگرم)، ساردین (۴۵ میکروگرم)  و میگو (۴۰میکروگرم) را نام برد. اگرچه پیشنهاد ما این است که چون میگو مشکلات زیادی دارد، به جای میگو از موارد دیگر استفاده کنید.

گوشت و مرغ
مانند ماهی،‌ گوشت هم سرشار از سلنیوم است. هر وعده گوشت ران حاوی ۴۲ میکروگرم، گوشت گاو ۳۳ میکروگرم، بوقلمون ۳۱ میکروگرم و مرغ ۲۲ میکروگرم سلنیوم است. اما مانند ماهی، ‌گوشت هم می‌تواند حاوی موادی مانند آنتی‌بیوتیک باشد، پس همیشه از محصولات ارگانیک استفاده کنید.

پنیر محلی
این پنیر خوشمزه نه‌تنها حاوی ۲۰ میکروگرم سلنیوم است،‌ بلکه ۱۰۳ میلی‌گرم کلسیم هم دارد.

حبوبات
برنج، جو و حتی دانه‌های ذرت حاوی سلنیوم‌اند. برنج و جو دوسر بهترین منابع حبوباتی این ماده‌اند.

منبع:الو دکتر

#
ارسال شده در 10 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع اقدامات پیش از بارداری

پیشنهاد سردبیر

  • پیشنهادهای آشامیدنی برای دوران حاملگی
  • سوپی که از آنفولانزا و سرما خوردگی محافظت می کند
  • در زمان پیری چگونه شکم خود را کوچک کنیم
  • نکات مهمی که باید درباره خواب کودکان بدانید
  • علل تلخی و مزه بد دهان در اول صبح چیست؟
  • پارگی شبکیه چشم چه علائمی دارد
  • بهترین راه حل برای درمان چاقی کودک
  • لزوم پیشگیری از سردردهای ناشی از داروهای بیهوشی
  • محبوبترین ها

  • تیمولول داروی گلوکوم
  • تاثیر برخی داروها در ابتلا به سرطان های زنانه
  • با هشدار نسبت به دسترسي كودكان و غيرمعتادها به دستگاه‌هاي خودپرداز سرنگ
  • دارو های تب یونجه و التهاب دائمی
  • از عطاری اصلا این داروها را نگیرید
  • نقش واکسن گارداسیل در ابتلا به اختلال عصبی
  • تولید داروی جدید درمان اختلالات خواب توسط محققان ایرانی
  • ابهاماتی درباره ی خوردن آسپرین در میانسالی
  • رپورتاژ

  • اکو قلب جنین چیست ؟
  • لیفتینگ با نخ
  • بهترین و کم هزینه ترین گزینه لیپوماتیک
  • ایمپلنت؛ تنها جایگزین دندان از دست رفته
  • بیماری های پستان (اعمال جراحی-کنترل و بررسی توده ها و سرطان پستان)
  • الو دکتر

    لاغر شو
    نخ دندان ارکید
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است