want-to-get-pregnant-eat-these-8-foods

اگر تصمیم به فرزندآوری دارید بهتر است سبک تغذیه ای خود را تغییر دهید و با این کار موجب تقویت تخمک گذاری خود شوید برخی راهکارهای موثر دراین زمینه به شما کمک خواهند کرد و شانس بارورشدنتان را افزایش خواهند داد آجیل ،گوشت و مرغ،ماهی،پنیر محلی و حبوبات از مفیدترین خوردنی هایی هستند که برای آمادگی برای بچه دارشدن باید از آن ها استفاده کنید.

اکثر افراد متوسط مقدار سلنیوم مورد نیازشان را به سادگی از رژیم غذایی‌شان به دست می‌آورند، اما اگر شما جزو آن دسته هستید که به کمبود این ماده دچارید،‌ این غذاها را در لیست خریدتان قرار دهید.

سلنیوم یک ماده معدنی است که مقدار کمی از آن می‌تواند تاثیرات زیادی بر سلامت بگذارد. سلنیوم با باروری هم رابطه دارد و حالا پژوهشگران دریافته‌اند که می‌تواند نقش مهمی در مبارزه با سرطان ایفا کند. پس اگر مقداری از آن خوب است،‌ هر چه بیشتر باشد بهتر است. درست است؟

خیر، در مورد این ماده درست نیست. دکتر مارک موید می گوید این از آن مواقعی است که کمش هم زیاد است. سلنیوم بیش از حد (۲۰۰ میکروگرم در روز) با افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع دوم، سرطان پروستات و بازگشت سرطان پوست همراه است و هیچ سودی برای سلامت قلب ندارد. سلنیوم یک ماده فوق‌العاده است و احتمالا از بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری می‌کند،‌اما مقدار خیلی کم و خیلی زیاد آن می‌تواند مضر باشد.

اکثر افراد متوسط مقدار سلنیوم مورد نیازشان را به سادگی از رژیم غذایی‌شان به دست می‌آورند، اما اگر شما جزو آن دسته هستید که به کمبود این ماده دچارید،‌ این غذاها را که موسسه بین‌المللی سلامت پیشنهاد کرده، در لیست خریدتان قرار دهید.

آجیل برزیلی
آجیل برزیلی بهترین منبع سلنیوم است و مصرف 6 تا 8 عدد از آن کافی است.

ماهی
ماهی تن با ۹۵ میکروگرم سلنیوم در هر وعده در دومین مکان قرار دارد. از دیگر غذاهای دریایی حاوی سلنیوم، می‌توان هالیبوت (۴۷ میکروگرم)، ساردین (۴۵ میکروگرم)  و میگو (۴۰میکروگرم) را نام برد. اگرچه پیشنهاد ما این است که چون میگو مشکلات زیادی دارد، به جای میگو از موارد دیگر استفاده کنید.

گوشت و مرغ
مانند ماهی،‌ گوشت هم سرشار از سلنیوم است. هر وعده گوشت ران حاوی ۴۲ میکروگرم، گوشت گاو ۳۳ میکروگرم، بوقلمون ۳۱ میکروگرم و مرغ ۲۲ میکروگرم سلنیوم است. اما مانند ماهی، ‌گوشت هم می‌تواند حاوی موادی مانند آنتی‌بیوتیک باشد، پس همیشه از محصولات ارگانیک استفاده کنید.

پنیر محلی
این پنیر خوشمزه نه‌تنها حاوی ۲۰ میکروگرم سلنیوم است،‌ بلکه ۱۰۳ میلی‌گرم کلسیم هم دارد.

حبوبات
برنج، جو و حتی دانه‌های ذرت حاوی سلنیوم‌اند. برنج و جو دوسر بهترین منابع حبوباتی این ماده‌اند.

منبع:الو دکتر

#
ارسال شده در 10 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع اقدامات پیش از بارداری

پیشنهاد سردبیر

  • برای دستیابی به پتانسیل کامل روزانه باید چه کارهایی انجام دهیم
  • معرفی کتابی برای سالم غدا خوردن
  • همه پیامدهای تغذیه در مقابل تلویزیون در خردسالان
  • ترس از ازدواج به خاطر طلاق
  • خستگی کمتر و تمرکز حواس بیشتر با این کارها
  • خوردن آجیل تا چه اندازه بهتر است؟
  • کلسیم و ترشح غدد بدن
  • سالاد سیب زمینی با سس ماست
  • آیا آبی که به مصرف مردم می رسد سالم است؟
  • قانون تعرفه خدمات پرستاری در اجرا تغییر می کند
  • در هر وعده غذایی برای اینکه کاهش کالری داشته باشیم چه کنیم؟
  • پیراشکی تره فرنگی و عدس بدون آرد
  • اصطلاح شناسی جهت یابی بدن و آناتومیک
  • تولید نسل جدید آنتی بیوتیک ها
  • مختصری درباره فلج مغزی
  • محبوبترین ها

  • تهدید بیماری آرتریت روماتوئید برای این افراد
  • بیماری سیاه زخم را باهم مرور میکنیم
  • نکاتی برای عدم ابتلای خانم ها به سرطان
  • شایعترین علت فراموشی – بیماری آلزایمر
  • بیماری های زوال عقلی با حشره کش ها
  • طبیعی ترین درمان ها برای رفع ادنوئید
  • ده راهکار برای پیشگیری،درمان و مقابله با همه نوع بیماری
  • باد کردن غدد لنفاوی به چه دلایلی رخ میدهد؟
  • دلیل اصلی قارو قور کردن شکم ‌مان چیست؟
  • از بیماری کف دست چه می دانید؟
  • سکته مغزی: علل، علائم و پیشگیری
  • هشدارهای مهم در برابر سرطان سینه
  • معده و دستگاه گوارشی
  • نکاتی برای پیشگیری از سوزش معده
  • دور ماندن از سرطان با این روش ها
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است