57cbff23bafd6-1

دوران بارداری از جمله ادواری است که بیماری ها و خطرات بسیاری فرد را تهدید می کنند. این نوع بیماری ها می توانند سلامت مادر و جنین را تحت الشعاع قرار دهند. به همین دلیل می بایست شناخته و مورد پیشگیری قرار گیرند. کمر درد های پس از بارداری از جمله بیماری هایی است که سلامت مادر را تهدید می کند. با دکتر سلام همراه باشید.

در زمان بارداری هم باید تحت نظارت فیزیوتراپیست بانوان یکسری تمرین های ناحیه کمری و لگنی را انجام دهند تا پس از زایمان که کشیدگی بیش از حد در عضلات این نواحی ایجاد می شود، از ضعف و کاهش کارایی عضلات و همچنین ایجاد کمردرد ها و بدشکلی در ستون فقرات پیشگیری شود.

اصولا یک تا دو ماه پیش از ورود به بارداری تمرین های مربوط به کمربند لگنی برای تقویت عضلات شکمی و پشتی باید انجام شود.

پرهام پارسانژاد عضو هیات مدیره و روابط عمومی انجمن فیزیوتراپی گفت: انجام کارهای منزل به طور غیر اصولی توسط خانم ها می تواند منجر به ایجاد عوارض در سیستم اسکلتی و عضلانی آنها شود.

وی ادامه داد: انجام کارها و فعالیت های منزل، فعالیت های ساده در وضعیت های ثابت مثل غذا درست کردن یا فعالیت های ثابت طولانی مدت در حالت نشسته و انجام کارهای سنگین مثل جابه‌جایی وسایل، احتمال بروز گرفتگی های عضلانی، کوتاهی های عضلانی، عدم کارکرد عضلات و احتمال بروز ساییدگی ها در مفاصل و از بین رفتن غضروف را تشدید می کند.

پارسانژاد تصریح کرد: توصیه می شود بانوان خانه دار برای حفظ سلامت سیستم‌ عضلانی و اسکلتی خود، روزانه ۳۰ تا ۴۵ دقیقه، فعالیت های ورزشی سبک مانند پیاده روی در سطح صاف یا شنای ملایم انجام دهند و از انجام فعالیت های سریع که خود می تواند منجر به ایجاد آسیب شوند اجتناب کنند.

عضو هیات مدیره انجمن فیزیوتراپی اظهار داشت: مراقبت از وضعیت اسکلتی و عضلانی بدن در دوره زایمان حائز اهمیت است، اصولا یک تا دو ماه پیش از ورود به بارداری تمرین های مربوط به کمربند لگنی برای تقویت عضلات شکمی و پشتی باید انجام شود.

وی عنوان کرد: در زمان بارداری هم باید تحت نظارت فیزیوتراپیست بانوان یکسری تمرین های ناحیه کمری و لگنی را انجام دهند تا پس از زایمان که کشیدگی بیش از حد در عضلات این نواحی ایجاد می شود، از ضعف و کاهش کارایی عضلات و همچنین ایجاد کمردرد ها و بدشکلی در ستون فقرات پیشگیری شود.

پارسانژاد یادآور شد: توصیه می شود که بانوان تمرین های پیش، حین و پس از بارداری را حتما تحت نظر یک فیزیوتراپیست آموزش ببیند تا از بروز اختلالات و عوارض ناشی از آن پیشگیری کنند.

منبع: شفا آنلاین

ارسال شده در 23 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع سلامت زنان , مراقبت های دوران بارداری

پیشنهاد سردبیر

  • چک لیستی برای فواید خیار
  • دانستنی هایی جالب در مورد مضرات و فواید شکلات
  • روش های خانگی برای درمان زخم های دهانی
  • خوابیدن همراه با ماساژ
  • اکثر مکمل های بدنسازی اصل نیستند
  • پسرم به حرفم گوش نمیده و کار خودشو میکنه،چیکار کنم؟
  • چگونه در آرامش بودن را فراگیریم؟
  • همسر شاغل داشتن و این نگرانی ها
  • تهدید سرطان ریه با زندگی در این موقعیت ها
  • ناخن های کوتاه هم نیاز به طراحی دارند-آموزش تصویری
  • این تست ده ثانیه ای سلامت موهای شما را تشخیص می دهد
  • از فواید خوردن کلم برگ در دوران بارداری چه میدانید؟
  • درباره نان تست
  • آسیب به دندان های خردسالان با این تنقلات
  • چگونه کمتر از شیرینی های خوشمزه استفاده کنیم؟!
  • محبوبترین ها

  • ازبین بردن ارگانهای بدن با پرطرفدارترین نوشیدنی های گازدار
  • میان وعده مناسب برای ماه رمضان
  • رژیمی بودن برخی نوشابه ها صحت دارد؟
  • رژیم غذایی در دیالیز صفاقی
  • پیوستن به جمع دیابتی ها با این نوشیدنی
  • وجود این ویتامین ها در دوران بارداری ضروری است
  • کمبود مواد معدنی در بدن و هوس خوردن غذاهای ناسالم
  • با رژیم غذایی مدیترانه ای مغز خود را تقویت کنید
  • 5 ماده غذایی خارق العاده که باید به لیست خود اضافه کنید
  • کربوهیدرات, بهترین سوخت ورزش های سنگین و سریع
  • مشکلات کبدی همراه با مصرف نوشابه های انرژی زا
  • آب تگری، مضر برای کبد
  • دو بمب ویتامین برای تقویت سیستم ایمنی
  • دانسته هایی درباره خورشت و پلوی کنسروشده
  • آیا روغن کلزا خوبست یا نه؟
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است